ΕΡΤ

Ισχύει το αφορολόγητο στη συνιδιοκτησία της πρώτης κατοικίας, τονίζει το υπ.Οικονομικών

Σε διευκρινιστική ανακοίνωση για την επιβολή φόρου κατοχής στην πρώτη κατοικία των παντρεμλενων ζευγαριών προχώρησε την Παρασκευή το υπουργείο Οικονομικών. Στην ανακοίνωσή του το υπουργείο υπενθυμίζει ότι «ο Νόμος 3634/2008 ως προς την απαλλαγή της κύριας κατοικίας από το ΕΤΑΚ, προβλέπει ότι το 2009 και τα επόμενα έτη, θα απαλλάσσεται η κύρια κατοικία μέχρι 200 τ.μ., της οποίας η αξία δεν υπερβαίνει τα 300.000 ευρώ. Η κύρια κατοικία θα δηλωθεί από τους φορολογούμενους στη φορολογική δήλωση του 2009».

»Ειδικά για το 2008, πρώτο έτος εφαρμογής του ΕΤΑΚ, προβλέπεται η αφαίρεση ποσού έως 300.000 ευρώ από τη μεγαλύτερης αξίας κατοικία».

Στη συνέχεια, το υπουργείο Οικονομικών, διευκρινίζει ότι «λόγω της μορφής και του περιεχομένου του εντύπου Ε9 δεν είναι σε όλες τις περιπτώσεις εφικτή για τεχνικούς λόγους η διάκριση των συνιδιοκτησιών στη μεγαλύτερης αξίας κατοικία».

»Για το λόγο αυτό», προστίθεται στην ανακοίνωση, «στις περιπτώσεις συνιδιοκτητών που λαμβάνουν εκκαθαριστικά, στα οποία δεν ελήφθησαν υπόψη τα ποσοστά συνιδιοκτησίας μεταξύ συζύγων και ανηλίκων τέκνων τους στην μεγαλύτερη αξίας κατοικία, οι φορολογούμενοι με υπεύθυνη δήλωση στις αρμόδιες ΔΟΥ δεν θα καταβάλουν τον φόρο που αναλογεί στο ποσοστό συνιδιοκτησίας που δεν εξαιρέθηκε από το ΕΤΑΚ».


31/10/2008
Πηγή: www.in.gr

Νέα παράταση μέχρι τις 21 Νοεμβρίου για τις αιτήσεις του Κτηματολογίου


Την απόφασή του να παραταθεί η διαδικασία υποβολής των δηλώσεων ακίνητης περιουσίας στο Εθνικό Κτηματολόγιο μέχρι την Παρασκευή 21 Νοεμβρίου, ανακοίνωσε ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ, Γ. Σουφλιάς, ξεκαθαρίζοντας ωστόσο ότι η ημερομηνία είναι καταληκτική και δεν πρόκειται να δοθεί άλλη παράταση. Πρόκειται για τη δεύτερη παράταση που δίδεται, μετά από εκείνη που δόθηκε έως τις 31 Οκτωβρίου. Όπως είπε ο υπουργός, από τα 4,1 εκατ. δικαιώματα ιδιοκτησίας έχουν δηλωθεί ήδη τα 3,8 εκατ. δικαιώματα, ποσοστό 90%. «Απομένουν, συνεπώς, να δηλωθούν το 10% των δικαιωμάτων των πολιτών. Επίσης, απομένουν και τα δικαιώματα των Νομικών Προσώπων(δήμοι, μεγάλοι οργανισμοί, τράπεζες, κ.ά.), τα οποία δηλώνονται μαζικά μέσω ειδικής εφαρμογής σε συνεργασία με την "Κτηματολόγιο Α.Ε." και για τα οποία ισχύει η ίδια προθεσμία», ανέφερε ο κ. Σουφλιάς και σημείωσε:
«Η παράταση που δίνεται, αφορά τους λίγους, όσους είτε από αμέλεια, είτε για άλλο λόγο, δεν πρόλαβαν να προετοιμαστούν έγκαιρα. Θέλω, όμως, να επαναλάβω για να είμαι ξεκάθαρος. Δεν θα υπάρξει άλλη παράταση και για τους εκπρόθεσμους θα εφαρμοστεί ο νόμος και θα επιβάλλονται αυστηρά πρόστιμα. Και δεν θα το κάνουμε για εισπρακτικούς λόγους που ενδεχομένως κάποιοι κακόπιστοι θα σπεύσουν να πουν. Αλλά από σεβασμό στα εκατομμύρια των πολιτών που ήταν συνεπείς και γιατί θεωρώ απαράδεκτο να επιβραβεύουμε την ασυνέπεια και την αναβλητικότητα. Πολύ περισσότερο όταν αφορά το Κτηματολόγιο ένα εθνικό έργο που τόσο έχουμε ανάγκη και θεωρώ ότι αποτελεί μεγάλο βάρος ότι η Ελλάδα είναι ίσως η μοναδική χώρα στη Ευρώπη που δεν διαθέτει Εθνικό Κτηματολόγιο».

Όπως διευκρίνισε ο υπουργός, τα πρόστιμα δεν θα επιβάλλονται μόνο στους πολίτες αλλά και στα Νομικά Πρόσωπα.


24/10/2008
Πηγή: Ναυτεμπορική

Νέα παράταση στην υποβολή δηλώσεων κτηματολογίου.

Ο Υπουργός ΠΕΧΩΔΕ κ. Γιώργος Σουφλιάς έκανε τις ακόλουθες δηλώσεις:

«Από τις 22 Μαΐου που ανακοίνωσα την έναρξη των νέων προγραμμάτων κτηματογράφησης και μέχρι σήμερα έχουν παρέλθει πέντε μήνες, ένα πραγματικά επαρκέστατο χρονικό διάστημα για να προετοιμαστεί ο καθένας να δηλώσει την ακίνητη περιουσία του.

Η διαδικασία ξεκίνησε στις 17 Ιουνίου και προβλεπόταν ως προθεσμία υποβολής των δηλώσεων η 30η Σεπτεμβρίου. Στα τέλη Αυγούστου λόγω του καλοκαιριού ανακοίνωσα την παράταση της διαδικασίας μέχρι τις 31 Οκτωβρίου.

Σήμερα ανακοινώνω την απόφασή μου να παραταθεί η διαδικασία υποβολής των δηλώσεων ακίνητης περιουσίας στο Εθνικό Κτηματολόγιο μέχρι την Παρασκευή 21 Νοεμβρίου.

Οφείλω, όμως να δηλώσω ότι η ημερομηνία είναι καταληκτική και δεν πρόκειται να δοθεί άλλη παράταση.

Αναλυτικότερα θέλω να επισημάνω τα εξής :

1. Από την πρώτη στιγμή ζήτησα από τους πολίτες να συμμετέχουν στη διαδικασία, να προετοιμαστούν έγκαιρα και να μην περιμένουν να υποβάλουν τις δηλώσεις τους την τελευταία στιγμή γιατί θα ταλαιπωρηθούν. Και πραγματικά οι πολίτες στην συντριπτική τους πλειοψηφία ανταποκρίθηκαν σ΄αυτή την πρόκληση, ώστε η Ελλάδα να αποκτήσει επιτέλους Εθνικό Κτηματολόγιο.

Οι πολίτες ενημερώθηκαν, προετοιμάστηκαν και προσήλθαν στα Γραφεία Κτηματογράφησης για να υποβάλουν τις δηλώσεις τους. Έτσι, μέχρι σήμερα από τα 4,1 εκατ. δικαιώματα ιδιοκτησίας που εκτιμούμε ότι κατέχουν οι πολίτες έχουν δηλωθεί ήδη τα 3,8 εκατ. δικαιώματα, δηλαδή το 90%. Απομένουν, συνεπώς, να δηλωθούν το 10% των δικαιωμάτων των πολιτών.

Επίσης, απομένουν και τα δικαιώματα των Νομικών Προσώπων ( δήμοι, μεγάλοι οργανισμοί, τράπεζες κ.α.) τα οποία δηλώνονται μαζικά μέσω ειδικής εφαρμογής σε συνεργασία με την «Κτηματολόγιο Α.Ε.» και για τα οποία ισχύει η ίδια προθεσμία.


2. Η παράταση που δίνεται, λοιπόν, αφορά τους λίγους, όσους είτε από αμέλεια, είτε για άλλο λόγο, δεν πρόλαβαν να προετοιμαστούν έγκαιρα. Θέλω, όμως, να επαναλάβω για να είμαι ξεκάθαρος. Δεν θα υπάρξει άλλη παράταση και για τους εκπρόθεσμους θα εφαρμοστεί ο νόμος και θα επιβάλλονται αυστηρά πρόστιμα. Και δεν θα το κάνουμε για εισπρακτικούς λόγους που ενδεχομένως κάποιοι κακόπιστοι θα σπεύσουν να πουν. Αλλά από σεβασμό στα εκατομμύρια των πολιτών που ήταν συνεπείς και γιατί θεωρώ απαράδεκτο να επιβραβεύουμε την ασυνέπεια και την αναβλητικότητα. Πολύ περισσότερο όταν αφορά το Κτηματολόγιο, ένα εθνικό έργο που τόσο έχουμε ανάγκη και θεωρώ ότι αποτελεί μεγάλο βάρος ότι η Ελλάδα είναι ίσως η μοναδική χώρα στη Ευρώπη που δεν διαθέτει Εθνικό Κτηματολόγιο.

Και κάτι ακόμα. Τα πρόστιμα δεν θα επιβάλλονται μόνο στους πολίτες αλλά και στα Νομικά Πρόσωπα. Γιατί πραγματικά θεωρώ αδιανόητο, την ώρα που ο πολίτης επιδεικνύει υπευθυνότητα και συνέπεια Οργανισμοί, Τράπεζες, Δήμοι και μεγάλες εταιρείες με ολόκληρους μηχανισμούς και πλήθος υπαλλήλων να είναι ασυνεπείς.

3. Το νέο πρόγραμμα κτηματογραφήσεων που υλοποιούμε είναι πραγματικά φιλόδοξο και πρωτόγνωρο. Εντάσσουμε στο Εθνικό Κτηματολόγιο 107 νέες περιοχές των νομών Αττικής, Θεσσαλονίκης και στις έδρες των νομών όλης της χώρας καταγράφοντας 6,7 εκατ. δικαιώματα ιδιοκτησίας και 3,1 εκατ. στρέμματα. Έτσι με την ολοκλήρωση αυτού του προγράμματος το Εθνικό Κτηματολόγιο θα καλύπτει τα 2/3 του πληθυσμού της χώρας.
Το όλο εγχείρημα είναι εξαιρετικά δύσκολο και τεράστιο σε μέγεθος. Ειδικά για τη διαδικασία της υποβολής δηλώσεων δημιουργήσαμε ένα πολύ σημαντικό μηχανισμό από 78 Γραφεία Κτηματογράφησης, στα οποία απασχολούνται περισσότεροι από 1400 εργαζόμενοι.

Τα προβλήματα που παρουσιάστηκαν τα αντιμετωπίσαμε άμεσα. Σημειώνω χαρακτηριστικά ότι :

- Αντιμετωπίσαμε το πρόβλημα που ανέκυψε από την καθυστερημένη έκδοση δικαιολογητικών από τα πρωτοδικεία και τα υποθηκοφυλακεία με την εφαρμογή του συστήματος Επιβεβαίωσης Εμπρόθεσμης Προσέλευσης. Με το σύστημα αυτό όσοι πολίτες έχουν υποβάλλει αίτηση για την έκδοση των παραπάνω δικαιολογητικών μπορούν να προσέλθουν στα Γραφεία Κτηματογράφησης προσκομίζοντας αντίγραφο της αίτησης που έχουν κάνει για να παραλάβουν ένα αποδεικτικό εμπρόθεσμης προσέλευσης. Με το έγγραφο αυτό οι πολίτες μπορούν να υποβάλουν τη δήλωσή τους μόλις εκδοθούν τα δικαιολογητικά τους.

- Εφαρμόσαμε ειδικό σύστημα ραντεβού με στόχο να εκτονώνουμε την κίνηση στα Γραφεία Κτηματογράφησης σε ώρες αιχμής. Σήμερα αν ένας πολίτης πάει σε κάποιο Γραφείο Κτηματογράφησης που έχει πολλή κίνηση και δεν μπορεί να εξυπηρετηθεί μπορεί να πάρει ένα χαρτί προτεραιότητας και να προσέλθει άλλη μέρα με καθορισμένο ραντεβού. Σημειώνω ότι μπορεί κάποιες ώρες η αναμονή στα Γραφεία να είναι μεγάλη όμως υπάρχει πολύ καλή εξυπηρέτηση στους πολίτες, οι οποίοι αισθάνονται την ασφάλεια ότι η δουλειά τους έγινε σωστά και ελέγχθηκαν επαρκώς τα δικαιολογητικά τους.

Κλείνοντας θέλω να ευχαριστήσω την Διοίκηση και τους υπαλλήλους της «Κτηματολόγιο Α.Ε» και όλους τους εργαζόμενους που δουλεύουν ακατάπαυστα στα 78 Γραφεία Κτηματογράφησης σε όλη την χώρα. Οι περισσότεροι απʼ αυτούς έχουν υπερβάλει εαυτόν και είναι πολύ σημαντική η συμβολή τους στην επιτυχία της όλης προσπάθειας.

Παράταση έως το τέλος του έτους για το Κτηματολόγιο ζητά και ο ΔΣΑ


Να παραταθεί η προθεσμία υποβολής δηλώσεων για το Κτηματολόγιο μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου 2008, όπως ισχύει για τους κατοίκους του εξωτερικού, και να ληφθούν μέτρα βελτίωσης της λειτουργίας των γραφείων, ζητεί με ομόφωνη απόφασή του το Διοικητικό Συμβούλιο του Δικηγορικού Συλλόγου Αθηνών.

Σε ανακοίνωσή του ο ΔΣΑ σημειώνει ότι δεν υφίσταται καμία δικαιολογία για να μην δοθεί παράταση, καθώς:

- Οι αρμόδιες υπηρεσίες του Πρωτοδικείου και του Υποθηκοφυλακείου Αθηνών αδυνατούν αντικειμενικά να εκδίδουν εγκαίρως πιστοποιητικά.

- Τα γραφεία υποδοχής δηλώσεων κτηματογράφησης δεν επαρκούν, ούτε αντιμετωπίζεται η κατάσταση με την επιμήκυνση του ωραρίου.

- Η ασφυκτική πίεση χρόνου και η υποβολή δηλώσεων, κατ΄ αποτέλεσμα με ελλιπή δικαιολογητικά, εγκυμονεί κινδύνους για την ποιότητα του έργου.

Δεκαπέντε μέρες πριν από την εκπνοή της προθεσμίας που έχει δοθεί, υπολογίζεται ότι έχουν δηλωθεί στο Κτηματολόγιο περίπου το 65% των ακινήτων.


17/10/2008
Πηγή: www.in.gr

1080104/5541/643/Β0014 Εφαρμογή διατάξεων Φ.Π.Α. σε υπηρεσίες που σχετίζονται με τις δηλώσεις για το Εθνικό Κτηματολόγιο.

Αθήνα, 23 Σεπτεμβρίου 2008
Αριθμ. Πρωτ. : 1080104/5441/643/Β0014

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ
ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΩΝ & ΤΕΛΩΝΕΙΑΚΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ
ΓΕΝ. Δ/ΝΣΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΑΣ
14η Δ/ΝΣΗ ΦΠΑ
ΤΜΗΜΑ ΒΆ «Παροχή Υπηρεσιών
& Ειδικά Καθεστώτα»

Ταχ. Δ/νση : Σίνα 2-4
Ταχ. Κώδικας : 106 72 ΑΘΗΝΑ
Πληροφορίες : Λ. Αμβρουδή
Τηλέφωνο : 210-3645848
Fax : 210-3645413
e-mail : fpa-b1@ky.ypoik.gr



ΘΕΜΑ : Εφαρμογή διατάξεων Φ.Π.Α. σε υπηρεσίες που σχετίζονται με τις δηλώσεις για το Εθνικό Κτηματολόγιο

ΣΧΕΤ : Έγγραφο σας με ημερομηνία 21.7.2008


Σε απάντηση του ανωτέρω σχετικού σας πληροφορούμε τα εξής :

1. Σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 8 του Κώδικα Φ.Π.Α. (ν.2859/2000), οι εργασίες που σχετίζονται με τις δηλώσεις για το Εθνικό Κτηματολόγιο, όπως συμπλήρωση δηλώσεων και παροχή συμβουλών, υπάγονται στο φόρο προστιθέμενης αξίας. Ο συντελεστής που αναλογεί, σύμφωνα με τις διατάξεις της παραγράφου 1, του άρθρου 21, του Κώδικα Φ.Π.Α., είναι ο κανονικός, 19%.

2. Σύμφωνα με τις διατάξεις της περίπτωσης ε', της παραγράφου 1, του άρθρου 22 του Κώδικα Φ.Π.Α., απαλλάσσεται από το φόρο, μεταξύ άλλων, η παροχή υπηρεσιών από δικηγόρους και συμβολαιογράφους.


Ο ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΟΣ ΤΗΣ Δ/ΝΣΗΣ
κ. α.α. ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΤΑΤΣΗ

Ακριβές αντίγραφο
Η Προϊσταμένη της Γραμματείας

Στυλιανή Καλοπίτα

ΠΟΛ.1134/8.10.2008 Κοινοποίηση διατάξεων ρύθμισης ληξιπρόθεσμων οφειλών

Αθήνα, 08 Οκτωβρίου 2008
Αριθ. Πρωτ. 1100756/7250/0016
ΓΕΝ.ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΩΝ & ΤΕΛΩΝΕΙΑΚΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ
Α .ΓΕΝ.ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΑΣ
ΠΟΛ : 1134
1. Δ/ΝΣΗ 16Η (ΕΙΣΠΡ. ΔΗΜ. ΕΣΟΔΩΝ)
Τμήματα Α,Β,Γ,Ε 2. Δ/ΝΣΗ 12Η (ΦΟΡΟΛΟΓΙΑΣ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣ)
Τμήματα Α,Β 3. Δ/ΝΣΗ 13Η (ΦΟΡΟΛΟΓΙΑΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟΥ)
Τμήματα Α,Β,ΦΜΑΠ 4. Δ/ΝΣΗ 14Η (Φ.Π.Α)
Τμήματα Α,Β 5. Δ/ΝΣΗ 15Η (ΚΩΔΙΚΑ ΒΙΒΛΙΩΝ ΚΑΙ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ)
Τμήματα Α,Β,Γ 6. Δ/ΝΣΗ ΤΕΛΩΝ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΩΝ ΦΟΡΟΛΟΓΙΩΝ
Τμήματα Α,Β ΠΡΟΣ : Ως Π.Δ.
Ταχ.Δ/νση : Καρ. Σερβίας 10
Ταχ.Κώδικας: 101 84 Αθήνα
Tηλέφωνο : 210 3375000


ΘΕΜΑ : Κοινοποίηση διατάξεων ρύθμισης ληξιπρόθεσμων οφειλών

Σας κοινοποιούμε τις διατάξεις που περιέχονται στο Κεφάλαιο Δ «Ρύθμιση εκκρεμών φορολογικών υποθέσεων και ληξιπρόθεσμων οφειλών » του Νόμου 3697/2008 (ΦΕΚ 194 Α, 25.09.08) «Ενίσχυση της διαφάνειας του Κρατικού Προϋπολογισμού, έλεγχος των δημοσίων δαπανών, μέτρα φορολογικής δικαιοσύνης και άλλες διατάξεις» και συγκεκριμένα τα άρθρα 23 εως 27, για ενημέρωση και ενιαία εφαρμογή αυτών.

Σύμφωνα με τις διατάξεις των ανωτέρω άρθρων, παρέχεται η δυνατότητα ρύθμισης ληξιπρόθεσμων οφειλών προς το Δημόσιο που είναι βεβαιωμένες στις Δημόσιες Οικονομικές Υπηρεσίες (Δ.Ο.Υ.) και στα Τελωνεία, καθώς και οφειλών υπέρ τρίτων που εισπράττονται μέσω των Δ.Ο.Υ..

Αναλυτικότερα :


1. ΟΦΕΙΛΕΣ ΠΟΥ ΥΠΑΓΟΝΤΑΙ ΣΤΗ ΡΥΘΜΙΣΗ

Στη ρύθμιση, υπάγονται οι παρακάτω οφειλές :

Α) Όσες έχουν καταστεί ληξιπρόθεσμες, με βάση τις διατάξεις του Κ.Ε.Δ.Ε, μέχρι και τις 30 Ιουνίου 2008 .Εξαιρούνται της ρύθμισης οφειλές από φόρο εισοδήματος φυσικών και νομικών προσώπων οικονομικού έτους 2008.

Β) Επιπλέον μπορούν να υπαχθούν στη ρύθμιση, εφόσον το επιθυμεί ο οφειλέτης (σύμφωνα και με την εισηγητική έκθεση του νόμου) και το δηλώσει στην αίτησή του :

-οι οφειλές που τελούν σε αναστολή είσπραξης, με απόφαση δικαστηρίου

-οι οφειλές που έχουν υπαχθεί σε διευκόλυνση τμηματικής καταβολής κατά τις διατάξεις των άρθρων 13-21 του ν. 2648/98 (ΦΕΚ 238 Α ) ή σε άλλη ρύθμιση, οι όροι των οποίων τηρούνται κατά την ημέρα υποβολής της αίτησης για υπαγωγή στη ρύθμιση.

Γ) Επίσης υπάγονται στη ρύθμιση :

- Οι οφειλές προσώπων που ευθύνονται μαζί με τον πρωτοφειλέτη για την καταβολή τους, με την προϋπόθεση ότι υπάρχει ευθύνη για το συνολικό ποσό βεβαίωσης (συγκεκριμένης εγγραφής).

- Οι κληρονόμοι αποβιωσάντων οφειλετών, δεδομένου ότι δεν πρόκειται περί συνυπευθυνότητας με τον οφειλέτη αλλά επιμεριστικής ευθύνης καταβολής σύμφωνα με το ποσοστό της κληρονομικής μερίδας.

- Οι οφειλέτες σύζυγοι για φόρο εισοδήματος φυσικών προσώπων που προέκυψε από την κοινή δήλωση φορολογίας εισοδήματος, δεδομένου ότι η ευθύνη καταβολής ανήκει στον κάθε σύζυγο χωριστά για το φόρο που αναλογεί στα εισοδήματά του.

- Διευκρινίζεται, ότι πτωχευτικά χρέη πτωχών οφειλετών, που έχουν υπαχθεί στη ρύθμιση κατά τις διατάξεις του άρθρου 62 Α του ΚΕΔΕ και τηρείται, μπορούν να υπαχθούν στη ρύθμιση αυτή κατόπιν αιτήσεώς τους. Στην περίπτωση αυτή θα ρυθμισθεί το υπόλοιπο της αρχικά βεβαιωμένης οφειλής με τις αναλογούσες, σ' αυτήν, προσαυξήσεις (αρχική οφειλή μειωμένη κατά το ποσό των ήδη καταβληθεισών δόσεων).

2. ΟΦΕΙΛΕΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΥΠΑΓΟΝΤΑΙ ΣΤΗ ΡΥΘΜΙΣΗ

- Όσες οφειλές έχουν υπαχθεί σε πτωχευτικό ή εξωπτωχευτικό συμβιβασμό που δεν έχει ανατραπεί.

- Τα χρέη υπέρ των κρατών μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης καθώς και τα χρέη υπέρ τρίτων κρατών.

- Πρόσωπα που ευθύνονται μαζί με τον οφειλέτη για την καταβολή μέρους οφειλής δεν δικαιούνται να ρυθμίσουν μόνο το μέρος αυτό της οφειλής.


3. ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ ΥΠΑΓΩΓΗΣ ΣΤΗ ΡΥΘΜΙΣΗ

Α) Υποβολή αίτησης του ενδιαφερομένου έως και τις 20 Νοεμβρίου 2008 στη Δ.Ο.Υ που είναι βεβαιωμένες οι ληξιπρόθεσμες οφειλές.

Β) Καταβολή της κατά την παρ. 3 του άρθρου 23 πρώτης δόσης της ρύθμισης ή της εφάπαξ πληρωμής (κατ' επιλογή του οφειλέτη) την ημέρα υποβολής της αίτησης για υπαγωγή στη ρύθμιση.

4. ΕΥΕΡΓΕΤΗΜΑΤΑ ΤΟΥ ΟΦΕΙΛΕΤΗ

A) Δυνατότητα καταβολής των οφειλών που ρυθμίζονται σε μηνιαίες δόσεις, από μία (1) εως εικοσιτέσσερις (24).

Β) Παγίωση των προσαυξήσεων εκπρόθεσμης καταβολής, που βαρύνουν τις οφειλές με βάση τις διατάξεις του Κ.Ε.Δ.Ε., όπως αυτές έχουν διαμορφωθεί μέχρι την ημερομηνία δημοσίευσης του νόμου (25.09.08).

Γ) Απαλλαγή από τις προσαυξήσεις εκπρόθεσμης καταβολής, πρόσθετους φόρους του ν.2523/1997 (ΦΕΚ Α 179) και των πάσης φύσεως πρόσθετων φόρων, προσαυξήσεων φόρου και φορολογικών προστίμων, που έχουν βεβαιωθεί και αφορούν στην κύρια οφειλή, κατά ποσοστό ανάλογα με τον αριθμό των δόσεων της ρύθμισης που επιλέγεται από τον οφειλέτη.

Συγκεκριμένα, οι ρυθμιζόμενες οφειλές καταβάλλονται :

α) σε μία δόση, με απαλλαγή ποσοστού εκατό τοις εκατό (100%) των προσαυξήσεων εκπρόθεσμης καταβολής και πενήντα τοις εκατό (50%) των πρόσθετων φόρων του ν.2523/1997 και των πάσης φύσεως πρόσθετων φόρων, προσαυξήσεων φόρου και φορολογικών προστίμων, που έχουν βεβαιωθεί είτε με βάση ισχύουσες είτε με βάση προϊσχύσασες διατάξεις και αφορούν στην κύρια οφειλή.

β) από δύο (2) εως τρεις (3) μηνιαίες δόσεις, με απαλλαγή ποσοστού εκατό τοις εκατό (100%) των προσαυξήσεων εκπρόθεσμης καταβολής,

γ) από τέσσερις (4) μέχρι έξι (6) μηνιαίες δόσεις, με απαλλαγή ποσοστού ενενήντα τοις εκατό (90%) των προσαυξήσεων εκπρόθεσμης καταβολής,

δ) από επτά (7) μέχρι δώδεκα (12) μηνιαίες δόσεις, με απαλλαγή ποσοστού ογδόντα τοις εκατό (80%) των προσαυξήσεων εκπρόθεσμης καταβολής,

ε) από δεκατρείς (13) μέχρι δεκαοκτώ (18) μηνιαίες δόσεις, με απαλλαγή ποσοστού εβδομήντα τοις εκατό (70%) των προσαυξήσεων εκπρόθεσμης καταβολής,

στ) από δεκαεννέα (19) μέχρι εικοσιτέσσερις (24) μηνιαίες δόσεις, με απαλλαγή ποσοστού εξήντα τοις εκατό (60%) των προσαυξήσεων εκπρόθεσμης καταβολής.

Διευκρινίζεται ότι :

- Στις ανωτέρω ρυθμίσεις και με τις ίδιες προϋποθέσεις εμπίπτουν και τα πρόστιμα του Κ.Β.Σ. και του ν. 1809/88 (ΦΕΚ Α 222) περί φορολογικών μηχανισμών , τα οποία ως κύρια οφειλή δεν υπάγονται στη μείωση του 50% με την εφάπαξ καταβολή τους σύμφωνα με τα αναφερόμενα στην υποπερίπτωση α΄ της περίπτωσης Γ΄ της παραγράφου 4 της παρούσης. Απαλλάσσονται μόνο μερικά ή ολικά ανάλογα με τον αριθμό των δόσεων, από τις προσαυξήσεις της εκπρόθεσμης καταβολής τους, σύμφωνα με τα αναφερόμενα στις υποπεριπτώσεις (α΄ έως και στ΄) της ίδιας ως άνω περίπτωσης Γ΄.

- Ως προς τη φορολογία εισοδήματος τονίζεται ότι, στη μείωση του 50% δεν υπάγονται τα βεβαιωμένα αυτοτελή πρόστιμα που δεν αφορούν κύρια οφειλή, όπως π.χ. πρόστιμο εκπρόθεσμης υποβολής μισθωτηρίου συμβολαίου, φορολογικής δήλωσης, από την οποία δεν προκύπτει ποσό για καταβολή.

- Ως προς το Φόρο Προστιθέμενης Αξίας για την εφαρμογή της υποπερίπτωσης α΄ της περίπτωσης Γ΄ της παραγράφου 4 της παρούσης διευκρινίζονται τα ακόλουθα:

- Στην απαλλαγή του ποσοστού πενήντα τοις εκατό (50%) περιλαμβάνονται οι πρόσθετοι φόροι που έχουν βεβαιωθεί με βάση τις διατάξεις του ν. 2523/1997 ή με προϊσχύσασες διατάξεις.

- Στην εν λόγω απαλλαγή δεν περιλαμβάνονται όλα τα πρόστιμα που έχουν βεβαιωθεί, είτε με τις διατάξεις του ν. 2523/1997 είτε με προϊσχύσασες διατάξεις, εφόσον αυτά αποτελούν κύρια οφειλή.

--- Στις ανωτέρω ρυθμίσεις, με τις ίδιες προϋποθέσεις, εμπίπτουν και οι οφειλές από ειδικές φορολογίες (τέλη χαρτοσήμου, τέλη κυκλοφορίας και λοιπά τέλη και εισφορές προς το Ελληνικό Δημόσιο).

Δ) Εφόσον ο οφειλέτης επιθυμεί σε οποιοδήποτε στάδιο της ρύθμισης να εξοφλήσει εφάπαξ τις υπόλοιπες δόσεις των ρυθμισμένων οφειλών, του παρέχεται η δυνατότητα χορήγησης απαλλαγής κατά ποσοστό, επί του εναπομείναντος ποσού των παγιωμένων προσαυξήσεων εκπρόθεσμης καταβολής, ίσο με αυτό που αντιστοιχεί στον αριθμό των μηνιαίων δόσεων που τελικά διαμορφώνεται. Το ποσό που καταβάλλεται εφάπαξ για την εξόφληση της οφειλής θεωρείται ως η τελευταία μηνιαία δόση. Π.χ αν κάποιος οφειλέτης έχει ρυθμίσει τις οφειλές του σε εικοσιτέσσερις μηνιαίες δόσεις ( με απαλλαγή των προσαυξήσεων εκπρόθεσμης καταβολής κατά ποσοστό 60%) και αποφασίσει την εξόφληση μέσα στην προθεσμία της 9ης δόσης, τότε το ποσοστό απαλλαγής που του παρέχεται επί των προσαυξήσεων εκπρόθεσμης καταβολής του υπόλοιπου χρέους ανέρχεται σε ποσοστό 80% και όχι σε 60%.

Ε) Χορηγείται αποδεικτικό ενημερότητας, εφόσον ο οφειλέτης είναι ενήμερος και σε τυχόν άλλες ληξιπρόθεσμες οφειλές και συντρέχουν οι λοιπές προϋποθέσεις του άρθρου 26 ν. 1882/1990, όπως ισχύει σήμερα.

Αν πρόκειται για αίτημα χορήγησης αποδεικτικού ενημερότητας για μεταβίβαση ακινήτου ο Προϊστάμενος της Δ.Ο.Υ μπορεί να αρνηθεί τη χορήγησή του, εφόσον δεν διασφαλίζονται τα συμφέροντα του Δημοσίου, ή να ορίζει ποσοστό παρακράτησης μέρους ή του συνόλου του εισπραττόμενου τιμήματος.

Αν πρόκειται για είσπραξη χρηματικής απαίτησης του οφειλέτη μπορεί να παρακρατηθεί μέρος ή το σύνολο της απαίτησης αυτής, με εξαίρεση τις απαιτήσεις κατά του Δημοσίου, των οποίων συμψηφίζεται ολόκληρο το ποσό κατά το μέρος που καλύπτει την οφειλή.

ΣΤ) Δεν λαμβάνονται σε βάρος του οφειλέτη τα παρακάτω μέτρα:

-Της ποινικής δίωξης λόγω μη καταβολής ληξιπροθέσμων χρεών προς το Δημόσιο (άρθρο 25 ν. 1882/90) όπως ισχύει.

-Της αναστολής λειτουργίας καταστημάτων ή επιχειρήσεων (άρθρο 22 ν. 2523/97).

-Της προσωπικής κράτησης σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις.

Ζ) Εφόσον έχουν ήδη ληφθεί σε βάρος των οφειλετών που υπάγονται στη ρύθμιση τα πιο πάνω μέτρα αναστέλλονται.

Η) Αναστέλλεται η συνέχιση της διαδικασίας της αναγκαστικής εκτέλεσης κινητών ή ακινήτων (έκδοση προγράμματος πλειστηριασμού), εφόσον η εκτέλεση αφορά μόνο ρυθμισμένα χρέη.

Δεν αναστέλλονται οι κατασχέσεις που έχουν επιβληθεί στα χέρια τρίτων ούτε στις περιπτώσεις που έχουν εκδοθεί οι σχετικές παραγγελίες κατάσχεσης, τα ποσά όμως που θα αποδίδονται από αυτές, θα πιστώνονται σε δόση ή δόσεις της ρύθμισης, εφόσον δεν συμψηφίζονται με άλλες ληξιπρόθεσμες μη ρυθμισμένες οφειλές.

Σημειώνεται ότι, αν ο οφειλέτης απολέσει το ευεργέτημα της ρύθμισης, τα μέτρα που έχουν ανασταλεί συνεχίζονται.

5. ΑΝΑΣΤΟΛΗ ΠΑΡΑΓΡΑΦΗΣ

Η παραγραφή χρεών που ρυθμίζονται με τις διατάξεις αυτές και για τα οποία υποβάλλεται σχετική αίτηση υπαγωγής τους στη ρύθμιση , αναστέλλεται από την ημερομηνία υποβολής της αίτησης και για ολόκληρο το χρονικό διάστημα που αφορά η ρύθμιση, ανεξαρτήτως καταβολής οποιουδήποτε ποσού και δεν συμπληρώνεται πριν παρέλθει (1) ένα έτος από τη λήξη της τελευταίας δόσης αυτής.

6. ΛΟΙΠΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΗΣ ΡΥΘΜΙΣΗΣ

-Η πρώτη δόση της ρύθμισης καταβάλλεται κατά την ημέρα υποβολής της αίτησης.

-Η δεύτερη δόση θα καταβάλλεται μέχρι την τελευταία εργάσιμη ημέρα του επόμενου μήνα από την ημερομηνία υποβολής της αίτησης. Οι επόμενες δόσεις καταβάλλονται μέχρι την τελευταία εργάσιμη ημέρα των επόμενων μηνών.

-Το συνολικό ποσό κάθε δόσης δεν μπορεί να είναι μικρότερο (σε κεφάλαιο και προσαυξήσεις εκπρόθεσμης καταβολής μαζί) των τριακοσίων (300) ευρώ.

-Η καθυστέρηση καταβολής μιας δόσης της ρύθμισης έχει ως συνέπεια την επιβάρυνση της δόσης αυτής με τις κατά Κ.Ε.Δ.Ε. προσαυξήσεις εκπρόθεσμης καταβολής.

-Απώλεια της ρύθμισης και των ευεργετημάτων αυτής επέρχεται με τη μη καταβολή τριών (3) συνεχών μηνιαίων δόσεων αυτής.

-Εφόσον συντρέχουν οι προϋποθέσεις χορήγησης αποδεικτικού ενημερότητας, αυτό χορηγείται με διάρκεια ισχύος ενός μηνός.

-Η συμμόρφωση του οφειλέτη στη ρύθμιση δεν εμποδίζει το Δημόσιο προς διασφάλιση της οφειλής να επιβάλλει κατασχέσεις ή να λαμβάνει ασφαλιστικά μέτρα.

7. ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΔΙΑΓΡΑΦΗΣ του 50% των πρόσθετων φόρων του ν.2523/1997 και των πάσης φύσεως πρόσθετων φόρων, προσαυξήσεων φόρου και φορολογικών προστίμων, που έχουν βεβαιωθεί και αφορούν στην κύρια οφειλή :

Κατά την εφάπαξ εξόφληση, σύμφωνα με τις κοινοποιούμενες διατάξεις, το τμήμα εσόδων ενημερώνει αμελλητί το αρμόδιο για τη βεβαίωση του αντίστοιχου φόρου τμήμα, το οποίο προβαίνει άμεσα στη σύνταξη ΑΦΕΚ για το 50% των αναλογούντων πρόσθετων φόρων, των οποίων ο υπόχρεος για καταβολή τυγχάνει απαλλαγής κατά τα προαναφερθέντα.

Στην περίπτωση που η αρμόδια για τη βεβαίωση του φόρου Δ.Ο.Υ. είναι άλλη από την αρμόδια για την είσπραξη των φόρων αυτών (πχ στην φορολογία κληρονομιών, δωρεών, γονικών παροχών, προικών, μεταβίβασης ακινήτων, αυτομάτου υπερτιμήματος και τέλους συναλλαγής ακινήτων) και εφόσον στη Δ.Ο.Υ. της είσπραξης δεν καθίσταται δυνατός ο προσδιορισμός του ύψους του βεβαιωθέντος κύριου και πρόσθετων φόρων, προσκομίζεται από τη Δ.Ο.Υ. της βεβαίωσης σημείωμα για το ύψος των φόρων αυτών (πχ. κύριου και πρόσθετου) και, κατά την εφάπαξ εξόφληση των ληξιπρόθεσμων ποσών, ακολουθείται η πιο πάνω διαδικασία έκδοσης Α.Φ.ΕΚ.

Η ανωτέρω διαδικασία ακολουθείται σε κάθε περίπτωση διαγραφής πρόσθετων φόρων, προσαυξήσεων φόρου και φορολογικών προστίμων. Αναλυτικές οδηγίες για την εφαρμογή των ανωτέρω θα δοθούν από την Γ.Γ.Π.Σ και την Δ/νση Είσπραξης Δημοσίων Εσόδων (Δ.16).

Ακριβές Αντίγραφο
Η Προϊσταμένη της Γραμματείας
Ο ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
ΑΝΤΩΝΙΟΣ ΜΠΕΖΑΣ

Η εορτή της 28ης Οκτωβρίου για το 2008

'Αρθρο από τις εκδόσεις ΠΙΜ

Όπως είναι γνωστό, η 28η Οκτωβρίου ανήκει στις μη υποχρεωτικές ημέρες αργίας. Κατά την ημέρα αυτή η λειτουργία των επιχειρήσεων και η απασχόληση των εργαζομένων ανήκουν αποκλειστικά στην διακριτική ευχέρεια του εργοδότη, και οι εργαζόμενοι είναι υποχρεωμένοι να εργασθούν εάν αυτό αποφασισθεί από τον εργοδότη, αν βεβαίως αυτός μπορεί νόμιμα να λειτουργήσει την επιχείρησή του , σύμφωνα με το Β Δ 748/1966, εκτός αν από διατάξεις τοπικού χαρακτήρα (Διατάγματα, Υπ. Αποφάσεις, Κανονισμοί κ.λπ.) προβλέπεται ότι η ημέρα αυτή είναι τοπική εορτή.

Α. Όσοι εργαζόμενοι δεν εργασθούν κατά την ημέρα αυτή

Σε περίπτωση που δεν εργασθούν οι μισθωτοί με δική τους πρωτοβουλία μπορεί να τους περικοπεί από τις αποδοχές τους το μέρος των μηνιαίων αποδοχών τους που αντιστοιχεί σε 8 ωρομίσθια, εάν εργάζονται 5θήμερο, ή 6,40 ωρομίσθια εάν εργάζονται 6ήμερο. Αν όμως δεν εργασθούν με πρωτοβουλία του εργοδότη δικαιούνται κανονικά την αμοιβή τους για την ημέρα αυτή.


Β. Όσοι εργαζόμενοι εργασθούν κατά την ημέρα αυτή

α) Όσοι αμείβονται με ημερομίσθιο δικαιούνται το ημερομίσθιό τους προσαυξημένο κατά 75% ( Οι εργοδότες έχουν την δυνατότητα την προσαύξηση του 75% να την υπολογίσουν επί του νομίμου ημερομισθίου που δικαιούνται οι εργαζόμενοι με βάση την ΣΣΕ στην οποία ανήκουν και όχι επί του πράγματι καταβαλλομένου μεγαλύτερου ημερομισθίου).

β) Όσοι αμείβονται με μηνιαίο μισθό δικαιούνται πέραν του μηνιαίου μισθού τους προσαύξηση 75% επί του 1/25ου του νομίμου μισθού τους.

Σε περίπτωση παροχής εργασίας πέραν των 8 ή των 6, 40 (5θήμερο -6ήμερο) ως υπερεργασία ή υπερωρία, η αποζημίωση που δικαιούνται οι εργαζόμενοι προφανώς θα υπολογισθεί επί του αυξημένου κατά 75% ωρομισθίου τους.

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΥΠΟΒΟΛΗ ΕΚΚΑΘΑΡΙΣΤΙΚΩΝ (ΑΠΟΓΡΑΦΙΚΩΝ) ΣΗΜΕΙΩΜΑΤΩΝ ΠΕΡΑΙΩΣΗΣ Ν. 3697/2008

Υπ. Οικονομικών
Ηλεκτρονική υποβολή εκκαθαριστικών περαίωσης Ν.3697/2008.

Γενικη Γραμματεια Πληροφοριακων Συστηματων 15 Οκτωβρίου 2008


Δ Ε Λ Τ Ι Ο Τ Υ Π Ο Υ

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΥΠΟΒΟΛΗ
ΕΚΚΑΘΑΡΙΣΤΙΚΩΝ (ΑΠΟΓΡΑΦΙΚΩΝ) ΣΗΜΕΙΩΜΑΤΩΝ ΠΕΡΑΙΩΣΗΣ Ν. 3697/2008

Η Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων του Υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών ανακοινώνει ότι από την Δευτέρα, 13 Οκτωβρίου 2008 και ώρα 14:00, τέθηκε σε παραγωγική λειτουργία η υπηρεσία Ηλεκτρονικής Συμπλήρωσης και Εκτύπωσης του Απογραφικού Δελτίου - Εκκαθαριστικού σημειώματος περαίωσης βάσει του ν. 3697/2008.

Η πρόσβαση στην υπηρεσία είναι εφικτή από τους δικτυακούς τόπους www.gsis.gr και www.taxisnet.gr με την επιλογή «Περαίωση Ανέλεγκτων Φορολογικών Υποθέσεων».

Η υπηρεσία απευθύνεται σε όσα φυσικά πρόσωπα επιτηδευματίες και νομικά πρόσωπα κάνουν χρήση της δυνατότητας περαίωσης ανέλεγκτων φορολογικών υποθέσεων για τα οικονομικά έτη 2001 έως και 2007 (έτη χρήσης 2000 έως 2006) του ν. 3697/2008 και επιθυμούν:

- Αυτόματο Υπολογισμό του Φόρου Περαίωσης και

- Εκτύπωση του σχετικού Απογραφικού Δελτίου - Εκκαθαριστικού, το οποίο θα προσκομίσουν στην αρμόδια Δ.Ο.Υ. για την υπογραφή της σχετικής πράξης Αποδοχής, σύμφωνα με το άρθρο 9 παρ. 9 της ΠΟΛ.1130/2008.

Για τη χρήση της υπηρεσίας υποβολής, είναι απαραίτητη η απόκτηση κωδικών πρόσβασης στο σύστημα TAXISnet (αν κάποιος είναι ήδη πιστοποιημένος χρήστης δεν χρειάζεται νέους κωδικούς). Στο σύστημα TAXISnet μπορεί να πιστοποιηθεί κάθε φορολογούμενος, συμπληρώνοντας τη φόρμα εγγραφής που θα βρει ακολουθώντας τη διαδρομή: www.taxisnet.gr - «Εγγραφή νέου Χρήστη»

Οι ενδιαφερόμενοι που δεν διαθέτουν κωδικούς ή τους έχουν χάσει, πρέπει να έχουν υπόψη ότι απαιτείται χρονικό διάστημα 3-5 εργασίμων ημερών από την υποβολή της φόρμας εγγραφής ή την αίτηση επαναχορήγησης κωδικών μέχρι την παραλαβή των κωδικών τους.

Για περισσότερες πληροφορίες και διευκρινίσεις οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να απευθύνονται στο γραφείο υποστήριξης της υπηρεσίας στην ηλεκτρονική διεύθυνση taxisnet@taxisnet.gr ή στο τηλεφωνικό κέντρο 210-48.02.552 κάθε εργάσιμη ημέρα από 8:00 έως 18:00.

Οδηγίες για τον συνυπολογισμό φόρου στην περαίωση από παραβάσεις ΚΒΣ

Tην ανάγκη ιδιαίτερης προσοχής εκ μέρους των εφοριών στις περιπτώσεις κατά τις οποίες εμφανίζονται παραβάσεις του ΚΒΣ των υποθέσεων των υπαγομένων στην περαίωση των εκκρεμών υποθέσεων της περιόδου 2000 - 2006 εφιστούν ρητώς οι υπηρεσίες του υπουργείου Οικονομικών. Ειδικότερα, επισημαίνεται (σε συνέχεια και της διευκρινιστικής εγκυκλίου του υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών υπ΄ αριθμ. 1098594/4811/ΔΕ-Β/ΠΟΛ.1130/2.10.2008 με την οποία δίδονται αναλυτικές οδηγίες όσον αφορά στον τρόπο περαίωσης των εκκρεμών φορολογικών υποθέσεων) ότι θα πρέπει να προσεχθούν ιδιαίτερα για τη χρήση συγκεκριμένου μαθηματικού τύπου (ο οποίος θα λαμβάνει υπόψη του το Μοναδικό Συντελεστή Καθαρού Κέρδους) τα δηλούμενα ακαθάριστα έσοδα, η αποκρυβείσα φορολογητέα ύλη, τα δηλούμενα καθαρά κέρδη και οι παραβάσεις ΚΒΣ που επαυξάνουν τον συντελεστή φόρου ειδικά ο τελευταίος αυτός παράγοντας (ακόμη περισσότερο εάν το εκκαθαριστικό σημείωμα της περαίωσης συμπληρωθεί από τον φορολογούμενο).

Ειδικότερα, επισημαίνεται ότι σειρά παραβάσεις του ΚΒΣ επαυξάνουν τον συντελεστή φόρου και όχι τα ακαθάριστα έσοδα και οι παραβάσεις αυτές είναι όσες δεν προσδιορίζουν απόκρυψη από τα ακαθάριστα έσοδα κάποιου συγκεκριμένου ποσού και αυτές είναι οι εξής:

1. Μη τήρηση ή μη διαφύλαξη οποιουδήποτε θεωρημένου βιβλίου ΚΒΣ είτε βασικού είτε πρόσθετου.

2. Μη επίδειξη των θεωρημένων βιβλίων στον τακτικό ή προληπτικό έλεγχο.

3. Ανακριβής τήρηση βιβλίων ως προς τα έσοδα ή μη καταχώρηση εσόδων.

4. Ανακριβής τήρηση βιβλίων ως προς τις αγορές ή μη καταχώρηση αγορών.

5. Ανακριβής τήρηση πρόσθετων βιβλίων ή μη καταχώρηση δεδομένων που επηρεάζουν τα έσοδα ή τις αγορές.

6. Τήρηση βιβλίων κατώτερης της προβλεπόμενης από τον ΚΒΣ κατηγορίας.

7. Ανακρίβεια απογραφής ως προς την ποσότητα ή την αξία.

8. Μη έκδοση ή ανακριβής έκδοση στοιχείου του ΚΒΣ ή υπουργικών αποφάσεων.

9. Έκδοση αθεώρητου στοιχείου ΚΒΣ μη καταχωρημένου στα βιβλία.

10. Μη διαφύλαξη εκδοθέντος ή ληφθέντος φορολογικού στοιχείου.

11. Λήψη εικονικού φορολογικού στοιχείου ως προς το πρόσωπο του αντισυμβαλλόμενου.

12. Καταχώρηση στα βιβλία ανύπαρκτων αγορών ή εξόδων.

13. Eκδοση ή σήμανση στοιχείου από μη νόμιμο φορολογικό μηχανισμό μη καταχωρημένου στα βιβλία.

14. Μη αναγραφή του είδους των αγαθών.

15. Μη σύνταξη απογραφής ή ισολογισμού.


Πηγή: Εξπρές

Προς νέα παράταση για τις δηλώσεις του Κτηματολογίου, προσανατολίζεται το ΥΠΕΧΩΔΕ

Νέα σιωπηρή παράταση λίγων ημερών για τις δηλώσεις του Κτηματολογίου, η οποία όμως θα ανακοινωθεί στο τέλος του μήνα, ώστε να μην ανακοπεί ο ρυθμός προσέλευσης των πολιτών σχεδιάζεται να δοθεί από το ΥΠΕΧΩΔΕ, καθώς οι ουρές και ο εκνευρισμός που επικρατούν 15 μέρες πριν τη λήξη της προθεσμίας, δεν φαίνεται να αφήνουν άλλα περιθώρια.

Σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας «Το Βήμα», χιλιάδες πολίτες σπεύδουν να δηλώσουν το ακίνητό τους και ορισμένες φορές αναγκάζονται να περιμένουν ως και τέσσερις-πέντε ώρες για να καταθέσουν τη δήλωση ιδιοκτησία τους.

Κατά την Κτηματολόγιο ΑΕ τα φαινόμενα συνωστισμού αποτελούν ευθύνη των πολιτών που δεν έκαναν εγκαίρως τις δηλώσεις τους και προσέρχονται τις τελευταίες ημέρες της προθεσμίας.

Πράγματι, καθώς απομένουν μόλις 15 ημέρες για τη λήξη προθεσμίας των δηλώσεων, σύμφωνα με τα στοιχεία της Κτηματολόγιο ΑΕ, περίπου το 30% των ακινήτων δεν έχουν δηλωθεί ακόμη, ενώ προβληματίζουν οι μεγάλοι ιδιοκτήτες, όπως είναι οι τράπεζες, η Εκκλησία της Ελλάδος, η τοπική αυτοδιοίκηση, τα νομικά πρόσωπα κ.ά., οι οποίοι κατέχουν περίπου το 20% των ακινήτων που πρέπει να δηλωθούν στο τρέχον πρόγραμμα του Κτηματολογίου και ακόμη δεν έχουν κάνει δηλώσεις, με αποτέλεσμα να μην έχει δηλωθεί συνολικά το 50% των ακινήτων.

Ωστόσο, η Κτηματολόγιο ΑΕ εκτιμά ότι οι 15 ημέρες που απομένουν είναι αρκετές για να ολοκληρωθεί το πρόγραμμα κτηματογράφησης.

Ήδη το ΠΑΣΟΚ έχει ζητήσει παράταση της καταληκτικής προθεσμίας για τις δηλώσεις.

Στην Κτηματολόγιο ΑΕ επικρατεί, πάντως, προβληματισμός για το ζήτημα, καθώς ενδεχόμενες νέες παρατάσεις θα θέσουν σε κίνδυνο τη χρηματοδότηση του προγράμματος με 80 εκατ. ευρώ από την Κοινωνία της Πληροφορίας.

Πηγή In.gr