ΕΡΤ

«Κόβονται» φοροαπαλλαγές για εξοικονόμηση 6,2 δισ. ετησίως

Νέο κύμα καταργήσεων και περικοπών φοροαπαλλαγών φέρνει το νομοσχέδιο για το φορολογικό σύστημα που θα προωθήσει η σημερινή κυβέρνηση, όπως προανήγγειλε ο υπουργός Οικονομικών Ευάγγ. Βενιζέλος.

«Το νέο φορολογικό σύστημα θα υπάρξει κατά τη διάρκεια του βίου της κυβέρνησης αυτής, γιατί ευτυχώς υπάρχει ευρεία σύμπτωση απόψεων επί της αρχής μεταξύ ΠΑΣΟΚ και Ν.Δ.», ξεκαθάρισε ο υπουργός.

Οδηγός για το μεγαλύτερο «μαχαίρι» στις φορολογικές εκπτώσεις που σχεδιάζεται αποτελεί ο τόμος 545 σελίδων που συνοδεύει τον προϋπολογισμό του 2012, στον οποίο καταγράφονται 876 φοροαπαλλαγές που κοστίζουν πάνω από 6,19 δισ. ευρώ ετησίως.

Παρά τις μεγάλες περικοπές που έγιναν πρόσφατα στις βασικές φοροαπαλλαγές των φυσικών προσώπων (μείωση αφορολογήτου ορίου στις 5.000 ευρώ, μείωση έκπτωσης φόρου για ιατρικά έξοδα, στεγαστικά δάνεια, δίδακτρα, ενοίκια κ.λπ.) που ισχύουν αναδρομικά για τα εισοδήματα του 2011, η τρόικα θεωρεί ότι ακόμη υπάρχουν πάρα πολλές που προκαλούν σημαντικές απώλειες εσόδων.

Ρυθμίσεις
Στο στόχαστρο του υπουργείου Οικονομικών βρίσκεται μεγάλος αριθμός ρυθμίσεων που προβλέπουν εκπτώσεις δαπανών από τα ακαθάριστα έσοδα επιχειρήσεων, μειώσεις φόρων και αφορολόγητα όρια. Σύμφωνα με τον υπουργό Οικονομικών, «είναι λίγοι αυτοί που πληρώνουν. Οι μισθωτοί και οι συνταξιούχοι αδικούνται από ένα φορολογικό σύστημα το οποίο μόνο κατ΄ όνομα είναι σύστημα. Είναι μία χύμα, ανοργάνωτη και άχαρη κατάσταση επί δεκαετίες τώρα».

Σύμφωνα με πληροφορίες, το σχέδιο που επεξεργάζεται το οικονομικό επιτελείο για τις νέες περικοπές στις φοροαπαλλαγές προβλέπει:

Κατάργηση των εκπτώσεων φόρου για δαπάνες που αφορούν ιατρικές επισκέψεις και εξετάσεις, νοσήλια, ενοίκια, δίδακτρα φροντιστηρίων, ασφάλιστρα ζωής, ασφαλιστικές εισφορές, δωρεές, τόκους στεγαστικών δανείων πρώτης κατοικίας κ.λπ. για όσους φορολογούμενους δηλώνουν ετήσια εισοδήματα πάνω από ένα όριο.

Κατάργηση εκπτώσεων δαπανών χωρίς δικαιολογητικά από τα ακαθάριστα έσοδα επιχειρήσεων.

Κατάργηση μειώσεων στα καθαρά ποσά γεωργικού εισοδήματος για αγρότες και κτηνοτρόφους.

Κατάργηση μειωμένων συντελεστών ΦΠΑ που ισχύουν στα νησιά του Αιγαίου. Σήμερα, στα νησιά του Αιγαίου -πλην Κρήτης- ισχύουν συντελεστές ΦΠΑ μειωμένοι κατά 30% σε σύγκριση με αυτούς που εφαρμόζονται στην υπόλοιπη Ελλάδα. Δηλαδή ισχύουν συντελεστές 4,5%, 9% και 16%, αντί 6,5%, 13% και 23%.

Περικοπή φοροαπαλλαγών για μεταβιβάσεις, γονικές παροχές, κληρονομιές και δωρεές ακινήτων και λοιπών περιουσιακών στοιχείων. Στο στόχαστρο βρίσκονται:

Το αφορολόγητο όριο για γονικές παροχές και για κληρονομιές ή δωρεές περιουσιακών στοιχείων από τους γονείς στα παιδιά και από τον έναν σύζυγο στον άλλο.

Αφορολόγητα όρια για μεταβιβάσεις, γονικές παροχές, κληρονομιές και δωρεές πρώτης κατοικίας, τα οποία ανέρχονται σε 200.000 ευρώ εάν πρόκειται για άγαμο και σε 250.000 ευρώ για τον έγγαμο που αποκτά κατοικία και προσαυξάνονται κατά 25.000 ευρώ για καθένα από τα δύο πρώτα προστατευόμενα τέκνα και κατά 30.000 ευρώ για καθένα από το τρίτο και τα επόμενα.

Περικοπή των φοροαπαλλαγών κατά την αγορά Ι.Χ. αυτοκινήτου από τρίτεκνους, πολύτεκνους και ανάπηρους.

Ευνοϊκές φορολογικές ρυθμίσεις για αγρότες, επιχειρήσεις, νομικά πρόσωπα μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα κ.λπ.

Στο 1,8 δισ. το κόστος από έκπτωση οικογενειακών δαπανών
Στα 795,4 εκατ. ευρώ οι απαλλαγές για κληρονομιές, γονικές παροχές, δωρεές κ.λπ. Μόνο η απαλλαγή της πρώτης κατοικίας κοστίζει 205,19 εκατ.

Ο συνολικός αριθμός των φοροαπαλλαγών που ίσχυαν στις 30 Σεπτεμβρίου 2011 έφθανε τις 876, ενώ το δημοσιονομικό κόστος που προκάλεσαν στον προϋπολογισμό του 2010 άγγιξε τα 6,2 δισ. ευρώ.

Συγκεκριμένα:

1,8 δισ. ευρώ κοστίζουν οι εκπτώσεις δαπανών (ασφάλιστρα ζωής, δίδακτρα, ενοίκια, εισφορές στον ΟΑΕΕ, ιατρικά έξοδα, τόκοι στεγαστικών δανείων κ.λπ.) από το εισόδημα ή από τον αναλογούντα φόρο και οι λοιπές μειώσεις φόρου εισοδήματος (πρόσθετο αφορολόγητο μισθωτών και συνταξιούχων, μειώσεις φόρου λόγω τέκνων και παραμεθορίου, ειδικός τρόπος φορολόγησης ναυτικών-ιπταμένων κ.λπ.). Οκτώ στους δέκα φορολογούμενους κάνουν χρήση των εκπτώσεων δαπανών από νοσήλια, δίδακτρα, ασφάλιστρα και ενοίκια.

Σε 82,7 εκατ. ευρώ ανέρχεται το ποσό που χάνει το Δημόσιο από τις φοροαπαλλαγές που ισχύουν για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις (αφαίρεση επιχειρηματικής αμοιβής από τα κέρδη των προσωπικών εταιρειών και φορολόγησή της με βάση τη φορολογική κλίμακα, αφορολόγητες εκπτώσεις αναπτυξιακών νόμων κ.λπ.).

Απώλειες εσόδων 104,2 εκατ. ευρώ προκαλούν οι μειώσεις φόρου, εκπτώσεις δαπανών και φορολογικές απαλλαγές για τα κέρδη των νομικών προσώπων (Α.Ε., Ο.Ε., Ε.Ε., ΕΠΕ, φορείς μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα κ.λπ.).

795,4 εκατ. ευρώ κοστίζουν οι φοροαπαλλαγές για τις κληρονομιές, τις γονικές παροχές, τις δωρεές και τις μεταβιβάσεις ακινήτων. Μόνο η απαλλαγή της πρώτης κατοικίας κοστίζει στο Δημόσιο 205,19 εκατ. ευρώ.

Απώλειες εσόδων 454,75 εκατ. ευρώ προκαλούν οι φοροαπαλλαγές και οι μειωμένοι συντελεστές στο ΦΠΑ.

Κόστος 2,83 δισ. ευρώ έχουν στον προϋπολογισμό οι απαλλαγές και οι μειώσεις επιβαρύνσεων που προβλέπονται στους ειδικούς φόρους κατανάλωσης των ενεργειακών προϊόντων (πετρελαιοειδών, φυσικού αερίου, ηλεκτρικού ρεύματος), των καπνικών, των αλκοολούχων και των λοιπών προϊόντων.

Στα 35,86 εκατ. ευρώ ανέρχεται κάθε χρόνο το κόστος από τις απαλλαγές οχημάτων από τα τέλη ταξινόμησης.


28/11/2011
Πηγή: www.imerisia.gr

Καταληκτικές ημερομηνίες ετήσιων δηλώσεων Φορολογίας οικ.έτους 2011

1. Δήλωση στοιχείων ακινήτων

Κάθε φυσικό ή νομικό πρόσωπο, ανεξάρτητα από την ιθαγένεια, κατοικία ή έδρα του, το οποίο έχει την 1η Ιανουαρίου εμπράγματο δικαίωμα πλήρους ή ψιλής κυριότητας ή επικαρπίας ή οίκησης σε ακίνητο που βρίσκεται στην Ελλάδα, υποχρεούται να υποβάλει δήλωση στοιχείων ακινήτων.

Η δήλωση στοιχείων ακινήτων υποβάλλεται μία φορά, στο έτος που προκύπτει τέτοια υποχρέωση.

Σε περίπτωση μεταβολής της περιουσιακής ή οικογενειακής κατάστασης του υπόχρεου την 1η Ιανουαρίου, υποβάλλεται δήλωση μεταβολής στοιχείων ακινήτων το αντίστοιχο έτος.

Από το έτος 2011 και για κάθε επόμενο, τα φυσικά πρόσωπα υποχρεούνται να υποβάλλουν τη δήλωση στοιχείων ακινήτων ανάλογα με το τελευταίο ψηφίο του Α.Φ.Μ. τους, με αρχή το ψηφίο 1 και ολοκλήρωση μέσα σε έντεκα (11) εργάσιμες ημέρες. Ως καταληκτική ημερομηνία υποβολής δήλωσης για το ψηφίο 1 ορίζεται η 15η Φεβρουαρίου του οικείου έτους.
(Άρθρο 23, παρ. 3, Ν.3427/2005 όπως τροποποιήθηκε με την παρ. 1 του άρθρου 51 του Ν.3842/2010)

Η δήλωση υποβάλλεται ως εξής:

Για το οικονομικό έτος 2011

Η Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων του Υπουργείου Οικονομικών ανακοίνωσε ότι η έναρξη της ηλεκτρονικής υποβολής των Δηλώσεων Στοιχείων Ακινήτων (Ε9), μετατίθεται για την 22η Δεκεμβρίου 2011 με τη χρήση καινούριας διαδικτυακής εφαρμογής.

(Παράταση: ΠΟΛ. 1189/2011)


2. Καταστάσεις Φορολογικής Αναμόρφωσης

Η ηλεκτρονική υποβολή των Καταστάσεων Φορολογικής Αναμόρφωσης, Αυτοκινήτων Εταιρείας, Κινητής Τηλεφωνίας και Αποδοθέντων και Οφειλόμενων Φόρων Εισοδήματος και Εμμέσων Φόρων είναι υποχρεωτική.

Για το έτος 2011

Με ανακοίνωση του Υπ. Οικονομικών η προθεσμία υποβολής ορίζεται για τις 20 Δεκεμβρίου 2011

(Παράταση: ΠΟΛ. 1203/2011)


3. Συγκεντρωτικές Καταστάσεις

1) Επιτηδευματίες, κατά την έννοια των διατάξεων του άρθρου 2 παρ. 1 του Κ.Β.Σ. (συνεπώς συμπεριλαμβάνονται και οι ελεύθεροι επαγγελματίες και οι αγρότες του κανονικού καθεστώτος Φ.Π.Α.).
2) Τα πρόσωπα του άρθρου 2 παρ. 3 του Κ.Β.Σ., ήτοι το Δημόσιο, τα Ν.Π.Δ.Δ., οι επιτροπές, οι ενώσεις προσώπων, κάθε Ν. Π. μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα, οι ξένες αποστολές και οι διεθνείς οργανισμοί.
υποχρεούνται να υποβάλλουν συγκεντρωτικές καταστάσεις πελατών-προμηθευτών και πιστωτικών υπολοίπων πελατών-προμηθευτών για τις συναλλαγές που πραγματοποίησαν μέσα στο προηγούμενο ημερολογιακό έτος

Για το ημερολογιακό έτος 2010 η δήλωση υποβάλλεται ως εξής:

Μέχρι 27 Οκτωβρίου ανεξαρτήτως Α.Φ.Μ.

(Παράταση: ΠΟΛ.1213/2011)


4. Ισοζύγιο λογαριασμών Γ΄ κατηγορίας.

Ισοζύγιο λογαριασμών Γ΄ κατηγορίας όλων των βαθμίδων της κλειόμενης χρήσης, στο οποίο περιέχονται και τα πλήρη στοιχεία του υπόχρεου, η αρμόδια Δ.Ο.Υ. και η διαχειριστική περίοδος που αφορά. Το ισοζύγιο της παραγράφου αυτής υποβάλλεται σε ηλεκτρομαγνητικά μέσα αποθήκευσης δεδομένων, από τους υπόχρεους που χρησιμοποιούν για την ενημέρωση των βιβλίων τους μηχανογραφικά μέσα.

Το ισοζύγιο υποβάλλεται εντός εννέα μηνών από την λήξη της διαχειριστικής περιόδου (ΠΟΛ. 1081/2004, ΠΟΛ.1090/2010),

Μέχρι 27 Οκτωβρίου ανεξαρτήτως Α.Φ.Μ.

(Παράταση: ΠΟΛ.1213/2011)


5. Φορολογικές δηλώσεις με βάση το άρθρο 18 του Ν.4002/2011

Η υποβολή των φορολογικών δηλώσεων, βάση των διατάξεων του άρθρου 18 του Ν.4002/2011 μέχρι 31 Οκτωβρίου 2011

(Παράταση: ΠΟΛ.1204/2011)

Οδηγίες συμπλήρωσης κατάστασης φορολογικής αναμόρφωσης

ΠΟΛ.1235/24.11.2011

Οδηγίες συμπλήρωσης κατάστασης φορολογικής αναμόρφωσης

Αθήνα, 24 Νοεμβρίου 2011

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
1. ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΩΝ ΚΑΙ ΤΕΛΩΝΕΙΑΚΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ
ΓΕΝΙΚΗ Δ/ΝΣΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΑΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΑΣ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣ
ΤΜΗΜΑ Α'

Ταχ. Δ/νση: Καρ. Σερβίας 10
Ταχ. Κώδικας: 101 84 ΑΘΗΝΑ
Πληροφορίες : Θαν. Σαφαρής
Τηλέφωνο : 210 -3375314
Fax :210-3375001

ΕΠΕΙΓΟΝ

ΠΟΛ 1235

ΘΕΜΑ: Οδηγίες συμπλήρωσης κατάστασης φορολογικής αναμόρφωσης.

Με τον ν. 3842/2010 με τίτλο «Αποκατάσταση φορολογικής δικαιοσύνης, αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής και άλλες διατάξεις» καθιερώθηκαν σημαντικές αλλαγές στο φορολογικό σύστημα της χώρας. Μια σημαντική αλλαγή που αφορά άμεσα τους λογιστές - φοροτεχνικούς, είναι αυτή που προβλέπεται με την παράγραφο 9 του άρθρου 17 του ν. 3842/2010. Με τη διάταξη αυτή αντικαταστάθηκε η παράγραφος 3 του άρθρου 38 του ν. 2873/2000 σχετικά με την ευθύνη και τις αρμοδιότητες του λογιστή φοροτεχνικού.

Σύμφωνα με την παράγραφο 3 του άρθρου 38 του ν. 2873/2000 όπως ισχύει: « Ο λογιστής φοροτεχνικός είναι υπεύθυνος για την ορθή μεταφορά των οικονομικών δεδομένων από τα στοιχεία στα βιβλία, για την ακρίβεια των δηλώσεων ως προς τη συμφωνία αυτών με τα φορολογικά και οικονομικά δεδομένα που προκύπτουν από τα τηρούμενα βιβλία. Επίσης, είναι υπεύθυνος για την ορθή φορολογική αναμόρφωση των αποτελεσμάτων με τις δαπάνες που δεν αναγνωρίζονται και τις οποίες παραθέτει αναλυτικά σε κατάσταση που συνυποβάλλεται με τη δήλωση φορολογίας εισοδήματος. Το περιεχόμενο της κατάστασης αυτής υπόκειται σε έλεγχο σύμφωνα με το άρθρο 66 του Κ.Φ.Ε.. Τέλος, με τη δήλωση φορολογίας εισοδήματος δηλώνεται ότι κατά τη διαρρεύσασα διαχειριστική περίοδο έχουν υποβληθεί ορθά όλες οι δηλώσεις παρακρατούμενου φόρου εισοδήματος και απόδοσης των έμμεσων φόρων.
Για την εφαρμογή των διατάξεων της παραγράφου αυτής, ο λογιστής φοροτεχνικός υπογράφει τις δηλώσεις της παραγράφου 2, καθώς και τα συνυποβαλλόμενα έντυπα ή καταστάσεις, όπως αυτά καθορίζονται κάθε φορά με τις οικείες αποφάσεις του Υπουργού Οικονομικών. Επίσης, κατά την υποβολή των δηλώσεων οι λογιστές φοροτεχνικοί αναγράφουν υποχρεωτικά το ονοματεπώνυμο, τη διεύθυνση κατοικίας τους ή της έδρας του επαγγέλματος τους, κατά περίπτωση, τον Α.Φ.Μ., την αρμόδια Δ.Ο.Υ για τη φορολογία τους, τον αριθμό μητρώου της άδειας άσκησης επαγγέλματος τους και την κατηγορία της άδειάς τους.»

Δηλαδή με τη νέα διάταξη προβλέπεται ότι οι λογιστές φοροτεχνικοί είναι υπεύθυνοι, πέρα από την ακρίβεια και την ειλικρίνεια των δηλώσεων που υποβάλλουν, ως προς τη συμφωνία αυτών με τα φορολογικά και οικονομικά δεδομένα που προκύπτουν κατά τη μεταφορά τους από τα στοιχεία στα βιβλία και από τα βιβλία στις κατά περίπτωση δηλώσεις, και για την ορθή φορολογική αναμόρφωση των αποτελεσμάτων με τις δαπάνες που δεν αναγνωρίζονται, καθώς και για την ορθή υποβολή όλων των δηλώσεων παρακρατούμενου φόρου εισοδήματος και απόδοσης των έμμεσων φόρων.

Με την ΠΟΛ.1053/24.3.2011 έχουν δοθεί οδηγίες ούτως ώστε το σύνολο που προκύπτει από τη φορολογική αναμόρφωση να μεταφέρεται:

1) για τις ατομικές επιχειρήσεις και για τους υπόχρεους της παραγρ.4 του άρθρου 2 του Κ.Φ.Ε. που τηρούν βιβλία Β' κατηγορίας του Κ.Β.Σ. ανάλογα με την δραστηριότητα, στους κωδικούς 564, 565 και 566 του υποπίνακα η' του πίνακα ΣΤ' της 2ης σελίδας του εντύπου Ε3.

2) για τις ατομικές επιχειρήσεις και για τους υπόχρεους της παραγρ.4 του άρθρου 2 του Κ.Φ.Ε. που τηρούν βιβλία Γ' κατηγορίας του Κ.Β.Σ. στις «Σημειώσεις Φορολογουμένου» , της τέταρτης σελίδας του ίδιου εντύπου, θα αναγράφεται το συνολικό ποσό που θα προκύπτει από την κατάσταση αναμόρφωσης (ΣΥΝΟΛΙΚΟ ΠΟΣΟ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΑΝΑΜΟΡΦΩΣΗΣ:................... ΕΥΡΩ ), με την σημείωση ότι για τους τελευταίους (υπόχρεοι παραγρ. 4 άρθρου 2 του Κ.Φ.Ε.) στη συνέχεια θα μεταφέρεται στον κωδ. 022 της δεύτερης σελίδας του εντύπου Ε5. Στην περίπτωση αυτή δεν χρειάζεται να συμπληρωθούν οι υπόλοιποι κωδικοί 018, 019, 020, 450, 021, και 023 της ίδιας σελίδας.

Σημειώνεται ότι η παραπάνω κατάσταση θα υποβληθεί υποχρεωτικά μέσω διαδικτύου και η καταληκτική ημερομηνία υποβολής θα ορισθεί με νεώτερη απόφαση του Υπουργού Οικονομικών, όταν αναρτηθεί η νεώτερη, πιο πλήρης και αναλυτική εφαρμογή από την ΓΓΠΣ, για διευκόλυνση όλων των φορολογουμένων.

Ειδικότερα, οι μη εκπιπτόμενες δαπάνες που αναγράφηκαν στους κωδικούς της δήλωσης φορολογίας εισοδήματος οικον. έτους 2011 θα πρέπει να αναγράφονται αναλυτικά σε κατάσταση που θα συνυποβάλλεται με τη δήλωση φορολογίας εισοδήματος, το περιεχόμενο της οποίας δεν είναι δεσμευτικό για τη φορολογούσα αρχή. Στην κατάσταση αυτή αναγράφονται και δηλώνεται από τους λογιστές - φοροτεχνικούς ότι κατά τη διαρρεύσασα διαχειριστική περίοδο έχουν υποβληθεί ορθά όλες οι δηλώσεις παρακρατούμενου φόρου εισοδήματος και απόδοσης των έμμεσων φόρων. Η κατάσταση αυτή συνυποβάλλεται με την ετήσια δήλωση φορολογίας εισοδήματος.

Ειδικά όμως για το οικον. έτος 2011 (χρήση 2010) δεν συνυποβάλλεται λόγω της αρχικής εφαρμογής του μέτρου και της αναγκαιότητας ηλεκτρονικής υποβολής όπου απαιτούνται μηχανογραφικές εφαρμογές.

Κατόπιν των ανωτέρω και προκειμένου να είναι περισσότερο κατανοητή η συμπλήρωση της κατάστασης φορολογικής αναμόρφωσης, κωδικοποιήσαμε τα συνηθέστερα ερωτήματα και παρέχονται οι ακόλουθες οδηγίες:

1. Από τη Γ.Γ.Π.Σ. θα αναρτηθεί νεώτερη πιο πλήρης και αναλυτική εφαρμογή για διευκόλυνση όλων των φορολογουμένων.

2. Οι φορολογούμενοι που έχουν ήδη υποβάλει την παραπάνω κατάσταση δεν απαιτείται να την υποβάλουν εκ νέου και ως εκ τούτου η δήλωσή που έχουν ήδη υποβάλει θεωρείται οριστικοποιημένη.

3. Εάν όμως υπάρχουν συμπληρωματικά στοιχεία ή διορθώσεις θα υποβληθεί νέα κατάσταση φορολογικής αναμόρφωσης την οποία και θα οριστικοποιούν. Με την υποβολή της νέας κατάστασης η παλαιά υποβληθείσα κατάσταση θα θεωρείται αυτομάτως άκυρη.

Α.) ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ ΥΠΟΒΟΛΗΣ

1. Υποχρέωση υποβολής της κατάστασης φορολογικής αναμόρφωσης έχουν όλοι οι επιτηδευματίες και όλες οι εταιρίες που τηρούν βιβλία και στοιχεία.

α) είναι υποχρεωτική η υπογραφή της κατάστασης και από τον λογιστή στην περίπτωση που η δήλωση φορολογίας έχει υπογραφεί από τον ίδιο τον λογιστή,

β) υπογράφεται μόνο από τον επιτηδευματία όταν η δήλωση έχει συνταχθεί από τον ίδιο τον επιτηδευματία που δεν είχε βάσει του νόμου υποχρέωση υπογραφής της δήλωσης φορολογίας του από λογιστή.

γ) Όταν υπάρχει μεταβολή λογιστή, μετά την υποβολή των δηλώσεων φορολογίας εισοδήματος και ειδικά για φέτος (από το νέο έτος θα συνυποβάλλεται με την δήλωση) υποχρέωση υποβολής έχει ο νέος λογιστής ή σε περίπτωση άρνησης ο ίδιος ο επιτηδευματίας.

2. Είναι υποχρεωτική η υποβολή κατάστασης αναμόρφωσης και για τις μηδενικές δηλώσεις φορολογίας εισοδήματος.

3. Υπάρχει υποχρέωση υποβολής της κατάστασης για τις Ναυτικές Εταιρίες (ν.959/1979) και Ειδικές Ναυτικές Επιχειρήσεις (ν.89/1967) οι οποίες απαλλάσσονται υποβολής του Ε3 αλλά είναι υπόχρεες τήρησης βιβλίων.

4. Δεν υπάρχει υποχρέωση υποβολής της κατάστασης φορολογικής αναμόρφωσης για Ν.Π.Δ.Δ. (ιεροί ναοί, σχολεία, σωματεία & ιδρύματα μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα).

5. Υπάρχει υποχρέωση υποβολής της κατάστασης φορολογικής αναμόρφωσης από τους αγρότες του κανονικού καθεστώτος.

6. Υποβάλλεται κατάσταση φορολογικής αναμόρφωσης και σε περίπτωση ζημιάς .

Β.) ΤΙ ΑΝΑΓΡΑΦΕΤΑΙ

1. Στην κατάσταση φορολογικής αναμόρφωσης περιλαμβάνονται μόνο οι παρακρατούμενοι και έμμεσοι οφειλόμενοι φόροι που αφορούν το χρονικό διάστημα από 01.01.2010 έως 31.12.2010.

2. Αναγράφονται όλοι οι παρακρατούμενοι και έμμεσοι φόροι σε κάθε περίπτωση όπως: Φ.Μ.Υ., Φ.Π.Α., φόρος πληρωτέων μερισμάτων, χαρτόσημο κτλ.

3. Οι φόροι που αφορούν το έτος 2010 και έχουν βεβαιωθεί από τον έλεγχο μέχρι την υποβολή της κατάστασης αναμόρφωσης περιλαμβάνονται στην δεύτερη στήλη του πίνακα IV (αποδοθέντες ή δηλωθέντες).

4. Στην στήλη του ΦΠΑ αναγράφονται τα ποσά που καταβλήθηκαν με έκτακτη δήλωση ΦΠΑ από μη ενταγμένους στο ΦΠΑ μόνο όταν πρόκειται για επιτηδευματίες.

5. Στην στήλη του ΦΠΑ θα συμπεριλαμβάνεται και ο Φ.Π.Α. που προκύπτει μετά από έλεγχο ή αυτοέλεγχο.

6. Στην κατάσταση φορολογικής αναμόρφωσης αναγράφονται τα τεκμαρτά ποσά των ταξί και λεωφορείων που είναι ενταγμένα σε ΚΤΕΛ.

7. Στην κατάσταση φορολογικής αναμόρφωσης αναγράφονται μόνο τα Ε.Ι.Χ. αυτοκίνητα για τις δαπάνες των οποίων διενεργείται φορολογική αναμόρφωση.

8. Σε περίπτωση πώλησης Ε.Ι.Χ. αυτοκινήτων, αυτά θα αναγράφονται εφόσον υπάρχει καταχωρημένη δαπάνη αυτών των αυτοκινήτων στα βιβλία της επιχείρησης, εντός της συγκεκριμένης χρήσης.

9. Αναγράφονται οι προβλέψεις αποζημίωσης προσωπικού και εκτάκτων κινδύνων εφόσον χρήζουν φορολογικής αναμόρφωσης.

10. Αναγράφεται στην κατάσταση ο μέσος όρος των κινητών τηλεφώνων και των εργαζομένων που υπάρχει μέσα στη χρήση.

11. Στις περιπτώσεις αποσβέσεων παγίων , φορολογική αναμόρφωση θα διενεργείται για τις αποσβέσεις που δεν αναγνωρίζονται.

Γ.) ΔΕΝ ΑΝΑΓΡΑΦΟΝΤΑΙ:

1. Δεν αναγράφεται ο φόρος εισοδήματος, η έκτακτη εισφορά, ο Φ.Α.Π. καθώς και οι σχετικές περαιώσεις του έτους 2010.

2. Δεν αναγράφονται στην κατάσταση οι φόροι επιχειρήσεων που εκμεταλλεύονται ενοικιαζόμενα επιπλωμένα δωμάτια και κάμπινγκ, των πλανόδιων πωλητών, Φ.Δ.Χ. κτλ., που έχουν καταβληθεί με το ειδικό καθεστώς φορολογίας αυτών (μέχρι 30/6/2010).

3.  Δεν αναγράφονται φόροι υπέρ τρίτων όπως: τέλη που αποδίδονται στους δήμους ή σε άλλους οργανισμούς (δημοτικός φόρος διαμονής-εστίασης- αγγελιόσημο).

4. Δεν αναγράφονται τα Φ.Ι.Χ. στον πίνακα των αυτοκινήτων της επιχείρησης (πίνακας II) γιατί σ' αυτά δεν διενεργείται φορολογική αναμόρφωση.

Δ.) ΓΕΝΙΚΑ

1. Διευκρινίζεται ότι οι φόροι που αφορούν το χρονικό διάστημα 01.01.2010 - 31.12.2010, και έχουν αποδοθεί εκπροθέσμως ή έχουν βεβαιωθεί με οποιονδήποτε τρόπο, έως και την ημερομηνία υποβολής της κατάστασης φορολογικής αναμόρφωσης, περιλαμβάνονται στην κατάσταση αυτή στη στήλη αποδοθέντες ή βεβαιωθέντες φόροι.

2. Εφόσον υπάρχουν και λοιποί έμμεσοι ή παρακρατηθέντες φόροι που δεν αναγράφονται στην κατάσταση αυτοί θα καταχωρούνται με προσθήκη ανάλογων γραμμών.

3. Ο όρος «κωδικός» δεν θα συμπληρώνεται σε κανένα πίνακα από τους υποβάλλοντες αλλά θα συμπληρωθεί από το taxis.

4. Στις περιπτώσεις που η διαχειριστική χρήση εταιρίας είναι από 1/7 έως 30/6 η ημερομηνία υποβολής της κατάστασης φορολογικής αναμόρφωσης θα είναι η προθεσμία υποβολής της οικίας δήλωσης φορολογίας εισοδήματος, εκτός της χρήσης του έτους 2010 η προθεσμία της οποίας θα ορισθεί με νεώτερη απόφαση του Υπουργού Οικονομικών.

Τέλος διευκρινίζεται ότι στα βιβλία της επιχείρησης καταχωρείται σε κάθε περίπτωση ολόκληρο το ποσό των λογαριασμών κινητής τηλεφωνίας ή των δαπανών των Ε.Ι.Χ. αυτοκινήτων της και η φορολογική αναμόρφωση διενεργείται κατά τη σύνταξη της δήλωσης φορολογίας εισοδήματος. Τα ποσά της κατάστασης μεταφέρονται στην κατάσταση φορολογικής αναμόρφωσης.


Ο Γενικός Δ/ντής Φορολογίας
Δημήτρης Σταματόπουλος

Υπενθύμιση: Υποβολή Ε9

ΠΟΛ.1189/6.9.2011

Παράταση προθεσμίας ηλεκτρονικής υποβολής της δήλωσης στοιχείων ακινήτων φυσικών και νομικών προσώπων (Ε9) έτους 2011

Αθήνα, 6 Σεπτεμβρίου 2011

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΩΝ
& ΤΕΛΩΝΕΙΑΚΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ
ΓΕΝ. ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΑΣ
Δ/ΝΣΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΑΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟΥ
ΤΜΗΜΑ Φ.Μ.Α.Π.

Ταχ. Δ/νση: Καρ. Σερβίας 8
10184 Αθήνα
Πληροφορίες:
Τηλέφωνο: 210 3375878, 890, 892
E-mail: d13.etak@yo.syzefxis.gov.gr
d13.e9@yo.syzefxis.gov.gr
ΕΞ. ΕΠΕΙΓΟΝ

ΠΟΛ 1189

ΘΕΜΑ:
Παράταση προθεσμίας ηλεκτρονικής υποβολής της δήλωσης στοιχείων ακινήτων φυσικών και νομικών προσώπων (Ε9) έτους 2011.

ΑΠΟΦΑΣΗ
Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ

Έχοντας υπόψη:

1. Τις διατάξεις της παραγράφου 1 του άρθρου 23 του ν. 3427/2005 (ΦΕΚ 312 Α΄/27−12−2005).

2. Τις διατάξεις της παραγράφου 3 του άρθρου 23 του ν. 3427/2005, με τις οποίες εξουσιοδοτείται ο Υπουργός Οικονομίας και Οικονομικών να παρατείνει την προθεσμία καθώς και να καθορίζει τον τρόπο υποβολής της δήλωσης στοιχείων ακινήτων.

3. Την αριθ. Υ350/8−7−2011 απόφαση Πρωθυπουργού (Φ.Ε.Κ. 1603 Β΄) «Καθορισμός αρμοδιοτήτων των Αναπληρωτών Υπουργούν Οικονομικών Φίλιππου Σαχινίδη και Παντελή Οικονόμου».

4. Το γεγονός ότι με την παρούσα απόφαση δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του Κρατικού Προϋπολογισμού,

αποφασίζουμε:

1. Η προθεσμία ηλεκτρονικής υποβολής της δήλωσης στοιχείων ακινήτων (Ε9) φυσικών και νομικών προσώπων έτους 2011, παρατείνεται μέχρι και την 22α Δεκεμβρίου 2011.

2. Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.


Ακριβές Αντίγραφο
Η Προϊσταμένη της Γραμματείας

Ο Αναπληρωτής Υπουργός
Παντελής Οικονόμου

Tη Δευτέρα έρχεται η τρόικα .

Η ευφορία που προκάλεσε διεθνώς η επιλογή του κ. Λ. Παπαδήμου για τη θέση του πρωθυπουργού είναι εμφανής στο «στρατόπεδο» της τρόικας: Πληροφορίες αναφέρουν πως η τρόικα επιστρέφει στην Αθήνα ίσως και την προσεχή εβδομάδα, ώστε να ξεκινήσει νέο γύρο συζητήσεων με τη νέα κυβέρνηση που καλείται, μεταξύ άλλων, να «ξεκλειδώσει» την εκταμίευση της έκτης δόσης, άμεσα, και να οριστικοποιήσει το νέο μνημόνιο που «συνοδεύει» την υλοποίηση της συμφωνίας της 26ης Οκτωβρίου.

11/11/2011
Πηγή: www.imerisia.gr

Ξεπέρασαν τις 900.000 οι άνεργοι τον Αύγουστο.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Στατιστικής Αρχής, στους ανέργους το τελευταίο δωδεκάμηνο προστέθηκαν 294.845 άτομα (αύξηση 48,1%) και μέσα σε έναν μήνα, από τον Ιούλιο στον Αύγουστο οι άνεργοι αυξήθηκαν κατά 10,7% ή κατά 87.677 άτομα. Το πλέον ανησυχητικό είναι ότι το ποσοστό ανεργίας στους νέους ηλικίας από 15 - 24 ετών ανέρχεται στο τρομακτικό επίπεδο του 43,5%

Ξεπέρασε και τις πλέον δυσοίωνες προβλέψεις το ποσοστό ανεργίας στην Ελλάδα και τείνει πλέον να λάβει ανεξέλεγκτες διαστάσεις και είναι το μείζον κοινωνικό αλλά και οικονομικό πρόβλημα της χώρας. Τον Αύγουστο, τον καλύτερο στατιστικά μήνα του έτους, οι άνεργοι στη χώρα μας ξεπέρασαν για πρώτη φορά τους 900.000 και το ποσοστό διαμορφώθηκε στο 18,4%, σχεδόν δύο μονάδες υψηλότερα από αυτό του Ιουλίου και 4,2 μονάδες από το αντίστοιχο ποσοστό του Αυγούστου του 2010.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχή, τον Αύγουστο το ποσοστό ανεργίας έφτασε το 18,4% που αντιστοιχεί σε 907.954 άτομα. Να σημειωθεί ότι το αντίστοιχο ποσοστό τον Ιούλιο του τρέχοντος έτους ήταν 16,5% και ένα χρόνο πριν στο 12,2%.

Στους ανέργους το τελευταίο δωδεκάμηνο προστέθηκαν 294,845 άτομα (αύξηση 48,1%) και μέσα σε έναν μήνα, από τον Ιούλιο στον Αύγουστο, οι άνεργοι αυξήθηκαν 10,7% ή κατά 87.677 άτομα. Νέοι και γυναίκες είναι αυτοί που «πληρώνουν» πιο ακριβά από όλους την ύφεση.

Το ποσοστό ανεργίας στους νέους ηλικίας από 15 ? 24 ετών ανέρχεται στο τρομακτικό επίπεδο του 43,5%, έναντι 30,8% που ήταν ένα χρόνο πριν και 19,2% που ήταν το 2008. Η ανεργία σε ηλικίες από 25 - 35 φτάνει το 24,9%, από 35-44 ετών στο 15,6% και από 44 - 54 13,3%. Στις γυναίκες το ποσοστό ανεργίας έφτασε τον Αύγουστο του 2011 στο 22,3%, έναντι 15,5% τον Αύγουστο του 2010 και 11% τον ίδιο μήνα του 2008. Η Μακεδονία είναι η περιοχή εκείνη που πλήττεται περισσότερο από όλες.

Τουρισμός
Στη δυτική Μακεδονία η ανεργία έφτασε το 23,1%, έναντι 13,9% πέρυσι, στην κεντρική Μακεδονία 20,7% από 13,5% και στην ανατολική Μακεδονία και Θράκη στο 20,4% από 13,5%.

Υψηλό ποσοστό ανεργίας και στη δυτική Ελλάδα με 20,6% από 12% πέρυσι τον Αύγουστο. Στην Αττική το ποσοστό ανεργίας εκτοξεύθηκε στο 18,5% από 12,9% πέρυσι τον Αύγουστο. Εντυπωσιακή άνοδος της ανεργίας παρατηρείται στους τουριστικούς προορισμούς, κάτι που αν μη τι άλλο προκαλεί εύλογα ερωτήματα, αφού ήταν μία περίοδος που ο ελληνικός τουρισμός πήγε πολύ καλά.

Χαρακτηριστικά στο νότιο Αιγαίο η ανεργία από 5,9% έκανε άλμα στο 16,3%, ανάλογη εικόνα και στο βόρειο Αιγαίο που από 6,9% εκτοξεύθηκε στο 15%. Στα Ιόνια νησιά από 5,6% η ανεργία ανέβηκε στο 12,8%, ενώ στην Κρήτη από 11,2% ανέβηκε στο 16,4%.

ΓΣΕΕ
Η ΓΣΣΕ σχολιάζοντας τα εφιαλτικά στοιχεία για την ανεργία, τονίζει σε ανακοίνωσή της ότι «μόνον αιφνιδιασμό δεν προκαλούν τα στοιχεία της Εθνικής Στατιστικής Αρχής. Η ΓΣΕΕ έχει εδώ και καιρό κρούσει τον κώδωνα του κινδύνου για τα αποτελέσματα των νεοφιλελεύθερων πολιτικών που οδηγούν στην έκρηξη της ανεργίας, στη διεύρυνση της ύφεσης, σε κοινωνικά και οικονομικά αδιέξοδα τη χώρα». Και συνεχίζει: «το νέο άλμα της ανεργίας επιβεβαιώνει το αυτονόητο για τα συνδικάτα ότι η μόνη λύση για την ενίσχυση της απασχόλησης και της πραγματικής οικονομίας είναι η ανάπτυξη και η ενίσχυση των εισοδημάτων.

Οι εργαζόμενοι έχουν προ πολλού ξεπεράσει τα όρια αντοχής τους πληρώνοντας μονίμως το κόστος πολιτικών που εντείνουν ακόμη περισσότερο την ύφεση, τη φτώχεια και την εξαθλίωση». Η ΓΣΕΕ καταλήγει σχολιάζοντας τις πολιτικές εξελίξεις. «Εκτός από αλλαγές κυβερνήσεων και προσώπων απαιτούνται και αλλαγές πολιτικών, αλλαγές οι οποίες επιβάλλεται να εφαρμοστούν άμεσα ώστε να μην πληρώνουν μονίμως οι εργαζόμενοι τα αποτελέσματα της κρίσης και των Μνημονίων».

Συμφωνα με τα στοιχεία της Στατιστικής Αρχής, στους ανέργους το τελευταίο δωδεκάμηνο προστέθηκαν 294.845 άτομα (αύξηση 48,1%) και μέσα σε έναν μήνα, από τον Ιούλιο στον Αύγουστο οι άνεργοι αυξήθηκαν κατά 10,7% ή κατά 87.677 άτομα. Το πλέον ανησυχητικό είναι ότι το ποσοστό ανεργίας στους νέους ηλικίας από 15 - 24 ετών ανέρχεται στο τρομακτικό επίπεδο του 43,5%

Πηγή Ημερησία

Αναμόρφωση ΚΒΣ και Ποινολογίου. Οι πρώτες αλλαγές στον κώδικα βιβλίων και στοιχείων.

Point system στο Ποινολόγιο και αλλαγές στην απόρριψη βιβλίων.
Η επιτροπή, πέρα από την αναμόρφωση του ΚΒΣ, είχε και την αρμοδιότητα να αναμορφώσει τα άρθρα 5 και 9 του Ποινολογίου.
Βασική πρόθεση της επιτροπής, όπως συνάγεται από το πόρισμα, ήταν ο ορθολογισμός των προστίμων ώστε να μην μπορούν να χρησιμοποιηθούν κατά το δοκούν…, αλλά και να είναι εισπράξιμα έτσι ώστε να μην δημιουργούνται ληξιπρόθεσμα έσοδα προς το Δημόσιο που δεν πρόκειται ποτέ να εισπραχθούν (βλ. την περιβόητη λίστα επιχειρήσεων που δημοσιοποιήθηκε από το Υπουργείο Οικονομικών).
Το νομοσχέδιο λοιπόν προβλέπει νέο «Ποινολόγιο» με ελαστικότερα πρόστιμα, ειδικά για τις τυπικές παραβάσεις.
Θεσπίζονται «κίνητρα συμμόρφωσης». Οι παραβάτες που θα παραμένουν συνεπείς τόσο κατά το έτος επιβολής του προστίμου όσο και κατά τα δύο επόμενα, θα δικαιούνται επιστροφής ποσού το οποίο θα αντιστοιχεί στο 30% του αρχικού προστίμου.
Επανέρχεται η διάταξη που προβλέπει ότι θα επιβάλλεται πρόστιμο στον καταναλωτή ο οποίος δεν θα ζητάει απόδειξη από κατάστημα ή από ελεύθερο επαγγελματία. Το πρόστιμο ορίζεται στα 100,00 ευρώ.
Οι επιχειρήσεις που υποπίπτουν σε φορολογικές παραβάσεις, θα τιμωρούνται είτε με «προσαύξηση» του τζίρου τους είτε με διόγκωση των φορολογικών κερδών, ανάλογα με το είδος της παράβασης στην οποία θα έχουν υποπέσει.
Επίσης, δόθηκε ιδιαίτερη μέριμνα στο να μπουν κανόνες τέτοιοι ώστε να μην απορρίπτονται τα βιβλία «για ψύλλου πήδημα» μιας και, όπως επισημαίνεται, η πράξη αυτή της ελεγκτικής Αρχής «οδηγεί σε σημαντικές στρεβλώσεις και υπερβολικές επιβαρύνσεις για τις επιχειρήσεις».
Επαναφέρεται το φορολογικό point system. Να θυμίσουμε ότι η πρώτη φορά που θεσπίστηκε ήταν το 2003 με τον Ν.3220/2004. Ωστόσο, δεν εφαρμόστηκε ποτέ στην πράξη, καθώς ήταν ένας από τους πρώτους νόμους που καταργήθηκε με την αλλαγή της κυβέρνησης. «Εφαρμόζεται» όμως εσωτερικά και αποτελεί ένα από τα «εργαλεία» του ELENXIS.
Ολόκληρη η πρόταση της επιτροπής για το νέου τύπου point system έχει ως εξής: «Προτείνεται η μη απόρριψη των βιβλίων και των στοιχείων των επιτηδευματιών και ο προσδιορισμός με αντικειμενικό τρόπο του φορολογητέου εισοδήματος, με προσθήκη στα ακαθάριστα έσοδά τους της αποκρυβείσας αξίας και επαύξηση αυτών με συντελεστή ο οποίος θα συναρτάται με τη βαρύτητα της παράβασης ή την επανάληψη».
Τι σημαίνει αυτό στην πράξη;
Το ακαθάριστο εισόδημα των επιχειρήσεων (ανεξάρτητα από τον τύπο των βιβλίων που θα τηρούν) θα προκύπτει από το σύνολο των ακαθάριστων εσόδων.
 Οι προσαυξήσεις: Για τις επιχειρήσεις που βαρύνονται με φορολογικές παραβάσεις, τα ακαθάριστα έσοδα θα προσαυξάνονται. Το ύψος της προσαύξησης θα εξαρτάται:
 -Από την αξία της συναλλαγής την οποία αφορά η παράβαση.
 -Από έναν συντελεστή ο οποίος θα προσαυξάνει την αξία της αποκρυβείσας συναλλαγής. Όσο σοβαρότερη είναι η συγκεκριμένη φορολογική παράβαση, τόσο υψηλότερος θα είναι ο συντελεστής προσαύξησης.
 -Από έναν δεύτερο συντελεστή, ο οποίος θα εξαρτάται από την επανάληψη των παραβάσεων. Όσο περισσότερες είναι οι παραβάσεις, τόσο μεγαλύτερος θα είναι ο συντελεστής.
 Οι παραβάσεις δεν θα υπολογίζονται μόνο στα έσοδα των επιχειρήσεων αλλά και στα έξοδα της επιχείρησης. Σε αυτές τις περιπτώσεις, θα υπολογίζεται και πάλι το καθαρό κέρδος της επιχείρησης με βάση τα δεδομένα των βιβλίων (έσοδα μείον έξοδα), αλλά θα υπάρχουν προσαυξήσεις. «Οι παραβάσεις αφενός προσαυξάνουν το εισόδημα των επιχειρήσεων και περαιτέρω καθορίζουν τον συντελεστή προσαύξησης με βάση κλίμακα, προκειμένου να διαμορφωθεί το συνολικό καθαρό εισόδημα», αναφέρει το πόρισμα της επιτροπής.
Ο στόχος της επιτροπής, σύμφωνα με το πόρισμα, είναι τα βιβλία όλων των επιχειρήσεων να εξακολουθήσουν να χαρακτηρίζονται ως ακριβή και επαρκή, ακόμη και όταν υπάρχουν παραβάσεις. Το δε φορολογητέο κέρδος θα υπολογίζεται με βάση τη λογιστική μέθοδο (έσοδα μείον έξοδα).
Φυσικά, προβλέπονται και περιπτώσεις όπου το φορολογητέο κέρδος θα υπολογίζεται με την εξωλογιστική μέθοδο (δηλαδή με τον πολλαπλασιασμό των ακαθάριστων εσόδων με τον Μοναδικό Συντελεστή Καθαρού Κέρδους).Οι περιπτώσεις όπου τα ακαθάριστα έσοδα προσδιορίζονται εξωλογιστικά, είναι ουσιαστικά οι περιπτώσεις που δεν μπορεί να εξαχθεί λογιστικό αποτέλεσμα από τα βιβλία και είναι οι εξής:
- Όταν δεν τηρούνται ή δεν διαφυλάττονται ή δεν προσκομίζονται έπειτα από δύο τουλάχιστον προσκλήσεις τακτικού φορολογικού ελέγχου τα εξής βιβλία:
* Βιβλία στα οποία καταχωρίζονται οι πρωτογενείς εγγραφές.
* Πρόσθετα βιβλία της παρ. 5 του άρθρου 10 του ΚΒΣ, καθώς και αυτά που ορίζονται με υπουργική απόφαση.
* Το βιβλίο απογραφών.
* Το βιβλίο αποθήκης και τεχνικών προδιαγραφών.
- Όταν δεν τηρούνται ή δεν διαφυλάττονται ή δεν προσκομίζονται έπειτα από δύο προσκλήσεις τακτικού φορολογικού ελέγχου τα φορολογικά στοιχεία και τα υπόλοιπα δικαιολογητικά έγγραφα, καθώς και τα συνοδευτικά στοιχεία συναλλαγών.
- Όταν δεν φυλάσσονται οι φορολογικές ταμειακές μηχανές ή τα φορολογικά συστήματα.
Να σημειώσουμε ότι έχει ενσωματωθεί μεταβατική διάταξη η οποία δίνει τη δυνατότητα στους φορολογούμενους που έχουν παραβάσεις (όσους έχουν συλληφθεί με αποτέλεσμα η υπόθεσή τους να εκκρεμεί στις ΔΟΥ, καθώς και όσους έχουν προσφύγει στα δικαστήρια), να πληρώσουν με βάση τα μικρότερα πρόστιμα, γλιτώνοντας σημαντικές επιβαρύνσεις.



Α. Αλωνιάτης
Editorial Περιοδικού λογιστική prosvasis : τεύχος 299