ΕΡΤ

Μείωση 15% στον τζίρο των εμπορικών επιχειρήσεων το α΄τρίμηνο

Οι εμπορικές επιχειρήσεις εξακολουθούν να είναι αισιόδοξες για τις συνέπειες της οικονομικής κρίσης, σύμφωνα τουλάχιστον με όσα υποστηρίζει ο Εμπορικός Σύλλογος Πειραιά.

Όπως υποστηρίζει, παρά το γεγονός, ότι στο α΄τετράμηνο του 2009 το εμπορικό έλλειμμα στη χώρα μας έκλεισε στο -39% με πτώση των εξαγωγών κατά 17% και των εισαγωγών κατά 33%, οι τελευταίες έρευνες κατέγραψαν ότι οι ελληνικές εμπορικές επιχειρήσεις εξακολουθούν είναι... αισιόδοξες.

Μια στις δυο επιχειρήσεις δυσκολεύεται να εισπράξει από τις πωλήσεις της το σύνολο των μηνιαίων εξόδων της, μια στις τρεις είναι πολύ ή λίγο δυσαρεστημένη για την συνεργασία της με τις τράπεζες, μια στις τέσσερις αντιμετωπίζει μικρά ή μεγάλα προβλήματα με καθυστερημένες οφειλές προς το Δημόσιο και μια στις πέντε απειλείται με εγγραφή στον «Τειρεσία» και βρίσκεται σε ευάλωτη θέση.

Η αισιοδοξία των εμπόρων, που δημιουργεί έκπληξη και ερωτηματικά, οφείλεται σε δυο στοιχεία.

Το πρώτο είναι ο Έλληνας καταναλωτής που «αντιστέκεται» στο δυσμενές κλίμα, αφού η καταναλωτική εμπιστοσύνη παρουσιάζει σημαντική βελτίωση το τελευταίο δίμηνο.

Το δεύτερο θετικό στοιχείο, είναι ότι η σχέση των ιδίων κεφαλαίων με τα ξένα και των συνολικών υποχρεώσεων με το ενεργητικό που τοποθετούν τις μικρομεσαίες εμπορικές επιχειρήσεις σε σχετικά καλή κατάσταση, επισημαίνει ο Εμπορικός Σύλλογος Πειραιά.

Βεβαίως, όπως λέει, κανείς δεν μπορεί να αγνοήσει την πτώση που κατέγραψε τόσο ο τζίρος, όσο και ο όγκος πωλήσεων λιανικής το πρώτο τρίμηνο του 2009 και έφθασε κατά μέσο όρο το 15%, ούτε την ανάλογη μείωση των κερδών που, σε ορισμένες περιπτώσεις, ιδιαίτερα των μικρών και πολύ μικρών επιχειρήσεων, ξεπέρασε το 40%.

Η ελληνική αγορά, όμως, το τελευταίο διάστημα, φαίνεται να κινείται με πολλές και διαφορετικές ταχύτητες. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι σε πολύ μεγάλες εταιρείες, ενώ οι πωλήσεις παρουσίασαν αύξηση 15%, τα κέρδη τους παρουσίασαν μείωση 33%.

«Το γεγονός αυτό, μας οδηγεί σε δυο συμπεράσματα: Αφενός, ότι ο Έλληνας καταναλωτής προτιμά πάση θυσία το επώνυμο και ποιοτικό προϊόν, ιδιαίτερα όταν η τιμή γίνεται προσιτή και αφετέρου ότι οι παρενέργειες της κρίσης διαφοροποιούνται ανάλογα με το μέγεθος της επιχείρησης».

»Η πτώση του τζίρου πάντως φαίνεται τελευταία να ανακόπτεται και να σταθεροποιείται, ενώ σε κάποιους λίγους κλάδους, όπως ένδυση, υπόδηση, καλλυντικά και φαρμακευτικά εμφάνισε οριακή αύξηση το τελευταίο δίμηνο, στέλνοντας ένα μήνυμα αλλαγής ψυχολογίας στην αγορά» σημειώνει ο ΕΣΠ.

Ο δρόμος της ανάκαμψης πάντως είναι για όλους σίγουρα μακρύς και δύσκολος, αφού τα τρία μεγάλα προβλήματα όπως η μείωση του τζίρου, η έλλειψη ρευστότητας και οι οφειλές εξακολουθούν να ταλαιπωρούν μικρές και μεγάλες επιχειρήσεις και δεν διαφαίνεται κάτι να αλλάζει θεαματικά προς το καλύτερο, τουλάχιστον μέχρι το τέλος του 2009.


4/6/2009
Πηγή: www.in.gr